All min utrustning, hur mycket är den värd?

mateuszrybinski

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
Yamaha YZF-R125
hej på er allihopa :D hoppas ni har en underbar helg!

Det är så att jag behöver lite hjälp med värdera min utrystning och hoppas någon skulle vara så snälla och hjälpa mig :)

Jag kommer om en månad åka bort i flera år så det är ganska bråttom att sälja alla mina ägodelar och det är dags att sälja mitt skinnställ, ryggskydd, hanskar och hjälmar.

Jag har endast använt skinnstället några gånger i början när jag började åka så det är nästan nytt.

hjälmarna och handskarna har lite slit skador som man får efter använt de i två år.

hur mycket tror ni kan jag få för allt?

CIMG0029.jpg

Tommy.exe

Guest
Jag hade sparat grejerna. Den dagen du vill köra igen så har du allt.

Utan att veta ett skit hur priserna ser ut på beggade ställ, så förutsätter jag att folk inte vill betala speciellt mycket.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Tack jag har en jättefin helg, det har regnat i 2 dygn konstant nu och blåser upp till storm.

Ponera att du köpt din utrustning för 20k totalt i Sverige, då kan du köpa den ny för 12-14k från tex Tyskland och om allt är i nyskick så ska du vara glad om någon bjuder 6-7k för rubbet, det är min personliga uppfattning bara. Jag håller med föregående, lägg undan grejerna rena o fräscha så har du grejer när det är dags igen sen :)

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Hjälmarna är nog svårsålda, personligen skulle jag inte köpa en beggad hjälm med ovetskapen om den blivit tappad etc.. men skinnstället kanske du kan få en peng för, kanske inkludera ryggskyddet? Slitna handskar är väl också svårsålt...

Är väl bara att testa att lägga ut det, har du tur så får du in en liten slant!

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
precis som ovanstående skrivit så är de svårt att sälja hjälmarna. Skinnstället ser fint ut så du kan säkert lägga upp det för 4.000 om du inkluderar ryggplattan, och hoppas på det bästa! erbjud lite prutmån så får du nog de sålt :)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Håller med föregående talare.
Lägg undan och spara tills suget kommer tillbaka. Idag får man komplett
ny utrustning från FC-moto för runt 6-7k.

Hjälmarna är i princip värdelösa då jag inte ens tror folk köper hjälm begagnad.

precis som ovanstående skrivit så är de svårt att sälja hjälmarna. Skinnstället ser fint ut så du kan säkert lägga upp det för 4.000 om du inkluderar ryggplattan, och hoppas på det bästa! erbjud lite prutmån så får du nog de sålt :)

För 4000:- får man ett nytt från FC-moto. Jag skulle ge max 1500:- för det stället.

Men det är jag det! :tummenupp

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
hjälmarna har jag tappat många gånger ;( är det något som går sönder eller är det bara fult?

En tappad hjälm = förbrukad hjälm.
Jag ser bara inte vem som köper en begagnad hjälm när du kan gå in till vilken mc-affär som helst och köpa en OK hjälm för 1500:- och veta att den inte är tappad eller något fel på. Man vet ju inte historiken på den begagnade hjälm man köper.

Vem är så snål/dumsnål att man köper en begagnad hjälm på blocket för att spara typ 500:-?
Den är ju svettig och använd med. =)

Fast samtidigt kommer jag ihåg en annons på en björn-borg parfym där 70% var kvar så det kanske finns folk till allt.

Spara grejorna, åk iväg och res och köp drömhojen när du är tillbaka! =)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
En tappad hjälm = förbrukad hjälm.
Jag ser bara inte vem som köper en begagnad hjälm när du kan gå in till vilken mc-affär som helst och köpa en OK hjälm för 1500:- och veta att den inte är tappad eller något fel på. Man vet ju inte historiken på den begagnade hjälm man köper.

Vem är så snål/dumsnål att man köper en begagnad hjälm på blocket för att spara typ 500:-?
Den är ju svettig och använd med. =)

Fast samtidigt kommer jag ihåg en annons på en björn-borg parfym där 70% var kvar så det kanske finns folk till allt.

Spara grejorna, åk iväg och res och köp drömhojen när du är tillbaka! =)

Har köpt mina två senast hjälmar via Sporthoj/Blocket.
Dock är båda Rossi Replicor och har varit oanvända.

Hade inte köpt en vanlig hjälm som varit använd.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Vart bor du?
Om du bor nära så kan jag tänka mig vara intresserad till ett rätt pris så att säga.. :rolleyes:
Hur lång är du och hur mycket väger du ungefärligt?

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
OT Men det är ju på tok för stort. Jag har nästan identisk längd och vikt som du och kör storlek 50. Men det kanke är jävligt små storlekar på Berit-ställ.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Brorsan köpte ett nytt Berikställ på Lelles förra året för drygt 4k, så jag tror inte du får några stora pengar för prylarna. Hjälm skulle jag, som många andra här, aldrig köpa begagnad.

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Du kanske kan få 2500:- för ställt med ryggplatta. Så är det värt det? Jag sålde mitt förut för 3000:- en tokfint Dainese helställ av replica modell. Cirka 12.000:- nypris. Året efter köpte jag båge igen o ångrade mig djupt. Så behåll det. Ett bra tips från många andra. Min erfarenhet är att 2-delade ställ är mer svårsålda än helställ dessutom.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife