Alla bilister är inte svin

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Det har ju skrivits en del om bilister som visat bristande omdöme på sistone MEN ikväll var jag bara tvungen att ge mig ut eftersom jag precis har bytt framdäck och det vet ju alla att man MÅSTE rugga upp det omedelbart. Kom iväg sent, det började bli mörkt men hade tänkt att bara köra en liten sväng. Det var ovanligt varmt ute och däcket kändes så fantastiskt (mitt förra var helt slut) så det blev en längre tur.

På väg hem kommer jag till en sträcka just utanför stan där jag brukar ta det lugnt men kan inte hålla mig utan brassar på, klipper 2 bilar. Nästa bil jag möter blinkar med helljuset, tar ingen större notis om det utan tror att han är irriterad över omkörningen. Nästa bil blinkar också och även NÄSTA. Nu har budskapet gått fram och jag sänker till 49 km/h. När jag spanar efter Lasermannen ser jag en cyklist på cykelbanan brevid som viftar hysteriskt:D

En bit längre fram ser jag en figur halvt dold bakom ett träd, inte en chans att jag hade sett honom i mörkret, där brukar dom aldrig stå.

Och nu mina herrar, skall jag på krogen och dricka öl för en del av pengarna jag just har sparat :banana:banana:banana

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Problemet är att dom kunde lika gärna varnat ett rattfyllo. Själv mötte jag en bil häromdan som gjorde samma sak.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet är att dom kunde lika gärna varnat ett rattfyllo. Själv mötte jag en bil häromdan som gjorde samma sak.

I en tidigare tråd kom vi fram till att man varnar alkajda-terrorist-pedofil-kvinnomisshandlande-barnmördare om man blinkar vid kontroll..
:gnissla

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Jag brukar bara varna vid hastighetskontroller, inte vanliga poliskontroller. Men grattis till att du troligtvis undkom böter! :)

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Last edited:

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Tycker mer o mer det har blivit utdöende o blinka för snuten :tummenner. Men bra finns nåra kvar:tummenupp.
Själv blinkar jag alltid vare sej hastighet/vanliga kontroller.

tkdrille

Guest
Blinkar aldrig nånsin för någon kontroll. Blinkar enbart om de springer djur på vägen för att varna att de finns något som man ska uppmärksamma som är FARLIGt.

Tänk om Ts hade druckit sina öl innan han körde ;). Men de gjorde han nog inte.

tkdrille

Guest
Tror du man mäter rattonykterhet med laser?

Tänkt till. Kör han för fort så stoppar de honom om han vill stanna. Och vips så får han blåsa och har de då otur så börjar mätaren bli galen och visa positivt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Blinkar aldrig nånsin för någon kontroll. Blinkar enbart om de springer djur på vägen för att varna att de finns något som man ska uppmärksamma som är FARLIGt.

Tänk om Ts hade druckit sina öl innan han körde ;). Men de gjorde han nog inte.

Om en förare är nykter nog att se varningsblinkningar och koppla det till polis samt vända innan kontroll så är föraren nykter nog - gammalt djungelordspråk..

tkdrille

Guest
Om en förare är nykter nog att se varningsblinkningar och koppla det till polis samt vända innan kontroll så är föraren nykter nog - gammalt djungelordspråk..

2011 års rattfylerister kan dem. Vid 0,2 har man fortfarande kontroll och urskilja sådana saker.

Alla som kör fort är fulla.. stackars oss.

Och vart skrev jag det? Verkar mer som de som kör supersnabbt är för fattiga att ta lite böter. Men tråden låg fortfarande på. Fortkörning =körkortskoll+alkotest. Men du beskyddar kanske att man ska vara lite påverkad.

Last edited:

Danne 08

Rastlös
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
R1 -08
Det är klart att man ska varna andra vid kontroller.
Har alltid gjort det och kommer att fortsätta med det.

Grattis TS som har kortet i behåll....

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom