Allmänhetens åkning Mittsverigebanan Måndagar 2004

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej på er.

Varför inte åka upp och köra bana på Måndagar då det är allmänhetens åkning på Mittsverigebanan. Jag skall nog dit och köra ikväll bara jag inte behöver jobba eller att det är skitväder.

/ Kenneth
 
Last edited by a moderator:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
KennethN skrev:
Hej på er.

Varför inte åka upp och köra bana på Måndagar då det är allmänhetens åkning på Mittsverigebanan. Jag skall nog dit och köra ikväll bara jag inte behöver jobba eller att det är skitväder.

/ Kenneth

Funderar starkt på att åka dit ikväll och ta några varv på banan. Måste ju tjuvträna lite om man kommer med på licenskursen i sommar. Hoppas bara att det inte börjar regna, ser ju lite lurt ut.
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
vill ju åzå åka,men har ju inte fått tag på nåt skinnställ som passar en tjockis än :( måste jaga på lite!
 

matte_r6

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
örebro
Hoj
Yamaha YZF R6-99
superbeast skrev:
vill ju åzå åka,men har ju inte fått tag på nåt skinnställ som passar en tjockis än :( måste jaga på lite!

Vart ligger denna bana?? hur är det med försäkringen på hojjen kan man åka bana eller hur ligger det till?
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
matte_r6 skrev:
Vart ligger denna bana?? hur är det med försäkringen på hojjen kan man åka bana eller hur ligger det till?

Banan ligger ca: 5mil norr om Sundsvall.

Försäkring på hojen är nog bara att glömma, om du inte har LF? som jag hörde inte hade ändrat i villkoren än. I övrigt kan ju en fullgod Olycksfallsförsäkring vara en idé.
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
Yo!
Vad är det som gäller?
Tider?
Priser?

Jag vill veta allt! :kocko
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Vilka ska dit i dag förutom Abloy då?
Jag tar mej nog dit en sväng o ljuger lite.. Inte bankörning dock.. :yoparty
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Var upp till banan men var hyfsat ensam, Christer som svarar för dessa körningar gled dock förbi och konstaterade att de nog var för kalllt och blött för vanliga gathojar utan regndäck. Tempmätaren efter E4:an visade varma 11 grader i vägtemp. Får hoppas på bättre väder nästa Måndag. :yoparty
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Var upp till banan men var hyfsat ensam, Christer som svarar för dessa körningar gled dock förbi och konstaterade att de nog var för kalllt och blött för vanliga gathojar utan regndäck. Tempmätaren efter E4:an visade varma 11 grader i vägtemp. Får hoppas på bättre väder nästa Måndag. :yoparty

Jag var på väg upp för att köra eftersom det var torrt här i Sundsvall, men innan jag skulle åka så ringde jag och kollade väderstatus med Christer eftersom internet rapporterade regn i Härnösand och han bekräftade detta samt att han inte själv skulle köra, så jag stannade hemma jag också. Håller tummarna för bra väder i övermorgon, men den prognosen såg inte heller så snygg ut på tv'n nyss :( men helgen skall bli kanon :) Synd att Ducceklubben fegade ur och inte lät mig köra med dem till helgen där uppe, men det skulle väl vara förnedrande för dem om de blev varvade av en japshoj och det ville de väl inte riskera ;)
 
Last edited:

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
KennethN skrev:
Synd att Ducceklubben fegade ur och inte lät mig köra med dem till helgen där uppe, men det skulle väl vara förnedrande för dem om de blev varvade av en japshoj och det ville de väl inte riskera ;)

Hmm, du kan få varva mig några gånger om du vill :) Ska försöka ta mig ut någon måndag.

/Uffe i S-vall
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Abloy skrev:
Var upp till banan men var hyfsat ensam, Christer som svarar för dessa körningar gled dock förbi och konstaterade att de nog var för kalllt och blött för vanliga gathojar utan regndäck. Tempmätaren efter E4:an visade varma 11 grader i vägtemp. Får hoppas på bättre väder nästa Måndag. :yoparty

Jepp.. Va uppe vid halv åtta en sväng..
Va bara två R6:eek:r som rejsade lite med regndäck där då.. Hade ju inte gått så bra för en annan direkt utan fäste..hehe
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Synd att Ducceklubben fegade ur och inte lät mig köra med dem till helgen där uppe, men det skulle väl vara förnedrande för dem om de blev varvade av en japshoj och det ville de väl inte riskera ;)

Ericsson skrev:
Hmm, du kan få varva mig några gånger om du vill :) Ska försöka ta mig ut någon måndag.

/Uffe i S-vall


Förstod att den passningen skulle ta bra ;)

/ Kenneth
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
KennethN skrev:
Förstod att den passningen skulle ta bra ;)

/ Kenneth

Nja, missförstå mig rätt. Du borde hinna varva mig ett par tre gånger per varv med det tempo jag håller :)

/Uffe
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
KennethN skrev:
Synd att Ducceklubben fegade ur och inte lät mig köra med dem till helgen där uppe, men det skulle väl vara förnedrande för dem om de blev varvade av en japshoj och det ville de väl inte riskera ;)

/ Kenneth

Ja vad synd å konstigt! Bladeklubben(om det ens finns nån) välkomnar säkert alla andra märken till sina träffar...

Annars så är det ju bara å skaffa sig en riktig hoj. Då är du välkommen!! :tummenupp

/PeGe
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
PeGe skrev:
Ja vad synd å konstigt! Bladeklubben(om det ens finns nån) välkomnar säkert alla andra märken till sina träffar...

Annars så är det ju bara å skaffa sig en riktig hoj. Då är du välkommen!! :tummenupp

/PeGe

Är det sant ?!

Får vi komma på Blejdklubbens körningar, var hittar jag info om det. :tungan

Får ni varva mig hur mycket ni vill.... om Ni kan :hihi
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
emullo skrev:
Är det sant ?!

Får vi komma på Blejdklubbens körningar, var hittar jag info om det. :tungan

Får ni varva mig hur mycket ni vill.... om Ni kan :hihi

Det är klart de kan varva dig EMULLO! De har säkert minst 20-30 hästar mer i sina hojar å då vet man ju att då går det undan!!
:gnissla
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
PeGe skrev:
Det är klart de kan varva dig EMULLO! De har säkert minst 20-30 hästar mer i sina hojar å då vet man ju att då går det undan!!
:gnissla

Shit pomfritt, glömde det. :gnissla

Nu vågar jag inte kommer på deras körningar.. :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top