Allmänt ny.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hallå alla.

Jag tog min kort i tisdags, och efter att ha varit sängliggande i ganska saftig feber på onsdagen så har jag sedan dess lyckats köra 100 mil på min stackars lilla ninja. Så nu måste jag hitta ett serviceställe.

Nu har jag visserligen bara en 250R, så vetefan om jag skulle kalla den "sport" precis, men det är vad det står i papprena, heh. Planen är att köra på den ett tag för att få de värsta dumheterna ur mig, och sedan uppgradera till en större ninja, antagligen 1000cc.

Eller så blir det nån helt annan sporthoj, heh. :)

Men nu är jag iaf här.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Grattis till kortet och välkommen till dårhuset :banana

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Grattis. Hur är 250:n tycker du? Var sugen på att skaffa sån när jag tog körkort då de var så billiga o grymt snygga. Är de roliga eller har du redan tröttnat? Har du kört motorväg med den?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grattis. Hur är 250:n tycker du? Var sugen på att skaffa sån när jag tog körkort då de var så billiga o grymt snygga. Är de roliga eller har du redan tröttnat? Har du kört motorväg med den?

Nej, kan inte påstå att jag tröttnat på den. Den är väldigt lättkörd och allmänt trevlig. Dessutom har alla hittills trott att det är en större ninja. ;)
På motorväg är det rätt trist, med mig som väger 120 kg så kommer den inte upp i mer än 155 typ. Däremot sett lite mer normala människor på youtube klämma upp den i 170. Men på typiska krokiga 70-vägar är den hur kul som helst. Körde runt 100 mil de första 5 dagarna. Nu har jag lite dåligt med pengar till bensin så är lite strandad tills på måndag. Stor sorg.

Rent allmänt är jag nöjd med köpet, även om jag nog gärna hade haft lite pållar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati