Allt är relativt i mc världen.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som flertalet förmodligen redan vet så tackade ju MC Huset i Malmö för sig efter många år på marknaden och spikade igen porten.Spekulationerna må vara många men efter att i Skåneland ha hört lite så där i smyg av andra mc affärer som haft en del missnöjda kunder från just detta MC Hus pga lite bristfällig service blir man naturligtvis lite fundersam.

Själv är jag väldigt nöjd med deras bemötande och har absolut inget ont att säga men tanken snurrar ju ändå runt om det var detta och inte de nybyggda lokalerna samt en vikande marknad som blev nådaskottet.Synd i vilket fall att det gick som det gick :(

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag kan inte uttala mig så jätte mycket om deras service då jag har lite annan relation med företaget/personalen. Men ja, jag har hört väldigt mycket samma lika historier.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Skitdålig service på verkstadsbiten kan jag säga iaf, tråkigare folk får man leta efter som sköter kundkontakter, och ingen information fick man heller om hur det hade gått och vilka delar som bytts eller något.

Att man fick tjata för att få igenom garanti är dessutom inte klokt.

Åkte aldrig dit igen efter det kan jag säga, och avrådde alla jag kände från att göra det också, deras klydd kostade mig en hel sommar utan hoj.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Psst Ankan

Du glömde att länka till ett youtube-klipp i din trådstart så jag gör det åt dig

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Psst Ankan

Du glömde att länka till ett youtube-klipp i din trådstart så jag gör det åt dig

men din amatör! du ska ju först ladda hem videon, sen ladda upp den på ditt eget youtube konto och SEN länka den :fakta

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Jag bytte däck hos dem två gånger och servade min CBF1000FA hos dem tidigare i år. Pratade alltid med Rille som de värvade som verkstadschef för inte så länge sedan. Tyckte alltid man fick ett bra bemötande och har inget att klaga på.

Kommer sakna dem. Nära och bra. Hade tänkt fortsätta att serva hojen där regelbundet. Nu blir det väl Ebos eller Lillemans MC som är närmsta auktoriserade Honda-verkstad. Tror jag hoppar över Ebos då jag hört blandat därifrån. Grannen fick vänta på tok för länge för en reparation där. Men jag antar att det finns lite historier om alla handlare beroende på vem man frågar.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Det finns ju historier om ALLA MC-handlare, varför skulle MC-huset vara unika? Förstår öht inte varför denna diskussion har startats. MC-huset är historia. Varför skulle inte MC-branschen rensas upp i denna lågkonjuktur när alla andra branscher går genom samma sak, vissa mer allvarliga? USA stänger ner, 800.000 arbetare får vara hemma från jobbet pga noll i budgeten, osv osv.

Det känns precis som "det var bättre förr", när föräldrarna berättade hur "bra" det var förr med än det ena och än det andra, medan barnen bara tyckte det var jobbigt/pinsamt att höra. Bara att acceptera och gå vidare i livet. Visst är det tråkigt när folk blir arbetslösa. Varför handlar det inte om detta istället? Det, om något måste vara en het potatis när 8% av Sveriges befolkning är arbetslösa.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja, vi är nog nära 30-talets depression idag.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!