Allväder för långt smalt folk

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
OK, jag håller på att bli galen. Tränade hjälmprovning cirka 6 timmar i fredags, osså en idag. Resultatet är två köpta hjälmar, en Shoei Raid II S och en Arai Chaser XS. Raiden har bra passform men är inte riktigt så tajt som den borde vara (2mm extra tjocka kuddar är på väg på posten men lär inte göra så stor skillnad, dock så handlar det om en komfortfråga då den sitter tillräckligt för att fungera som hjälm säkerhetsmässigt, har vi kommit fram till). Chasern har inte lika bra passform över panna-hjässa-bakhuvud, men sitter väldigt smäckat/bra/tight såsom en ny hjälm ska. Hur som helst är de de två hetaste kandidaterna, en kommer åka tillbaka i retur, o en får jag stå ut med :D

MEN, andra saken. Var o köpte kläder idag o det är fan likadant där; Jag ligger konstant missanpassad mellan de storlekar som finns tillgängliga :/ Börjar bli riktigt uppgiven typ. Köpte en MP-ASU Dynamic jacka i storlek M, då S var för tajt o framförallt kort i ärmarna. Den här är nu åtdragen så mycket det går överallt, och sitter väl OK, dock inte tajt, men bättre verkar det inte bli. Om jag låter det medföljande ryggskyddet sitta i tillsammans med mitt Backspace applicerat så blir jackan relativt tajt, det är mest armarna som jag ganska långt ifrån lyckas fylla ut. Skall hålla ett öga öppet efter andra märken/modeller i veckan för säkerhets skull.

Köpte även MP-ASU Dyno byxor, storlek S. XS var åt skogen för små, M för stora. De här sitter OK med inte bra tjockhetsmässigt sett (kunde varit tajtare), men jag hoppade på hojjen nyss och det sket sig direkt. När jag sitter på den så åker ändarna på byxbenen upp till ca 8cm ovanför fotknölarna :huvet Känns inte riktigt vettigt tyvärr.

Så kort och gott undrar jag just nu mest om någon vet om något märke/modell/plagg (främst byxor men även jacka om det går att applicera likadant) som skulle passa mig som är lång o smal, jag är 186cm och väger 62,5kg :Bugar :confused: En polare sluddrade om att det ibland finns att beställa o så, vet ni mer om det? Enklast vore ju dock att hitta något som finns i butik :)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Eller knapra anabola..

Förresten, brukar det inte sägas att Arai och Shoei är motsatsen vad det gäller passform, antingen har man arai eller shoei (ovalt eller runt), låter som om du ska välja raiden..

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!