Allväders eller skinnStäll??

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Vem har vad här?? Någon uppfattning om vad som är det bättre alternativet?? Köpte själv ett Allväders ställ förra veckan.. Det är skit varmt och skönt.. har inga som helst problema att köra i 0 grader numer.. Märket på mitt ställ är Rev´it.. Det har säkert funnits en liknande tråd här någonstas fast jag har inte sett någon.. Men svara om ni är intresserade... :tummenupp

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Det bättre alternativet i vilket avseende? Rent säkerhetsmässigt vid en marksyning är det tveklöst skinn, att det enbart får användas skinnställ och inte goretex i roadracing säger väl det mesta. Så länge man håller sig på hjulen är det förmodligen bara en smaksak. Skinn kyler vid låga temperaturer, men det går ju att komplettera med en GT-jacka. Då har man det bästa skyddet utan att frysa :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jag kör med ett Bering plastexställ (cordura nylon) och det är riktigt gött när det regnar och är kallt. Körde 90 en timma i ösregn i danmark förra sommaren och det enda jag blev fuktig om var händerna :D

Har dock köpt en skinnjacka nu och kommer antagligen köpa byxor snart också, så då får det bli skinn på sommaren och allväders på vår/höst :cool:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...