Alpinestars GPX Glove

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Nån som testat Alpinestars GPX Glove o kan tipsa om hur storlekarna e på dem?
Tänkte beställa online o e ju chansartat med storlekarna då.
// JN

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Jag vill köpa Alpinestars SPX, säkert samma storlek bara annan modell än de du vill ha, dock så har jag inte provat och behöver också någon som vet. :va

Bifogat

• sp-x%20glv%20orange.jpg
    sp-x%20glv%20orange.jpg
    34.5 KB · Visningar: 45

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag vill köpa Alpinestars SPX, säkert samma storlek bara annan modell än de du vill ha, dock så har jag inte provat och behöver också någon som vet. :va
Jag har svarta sånna! Kört med dom ett halvår ungefär och jag är riktigt nöjd! :tummenupp

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390

Väldigt lite skinn på de där, så det är så gott som obefintlig stretch i dom. Gillar att mina handskar är liiiite för små så dom töjer sig till och blir perfekta, men mina SPX har inte gett sig alls. Men dom är himmelsk sköna på varma sommardagar...

Har ett par GP plus handskar med, och storleken på den håller sig inom normala ramar...

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Lyfter denna tråd:

Någon som testat GPX och även GP PRO/PLUS?
Lika i storlek eller är GPX mindre eller större än PRO/PLUS?

Jag har S i PRO/PLUS eftersom dem töjer sig mycket men vissa andra a-starhandskar i storlek S får jag bara på mig halvt.

UPDATE: nu gör jag något de flesta skiter i när de vet själva. GPX i storlek small sitter nog helt perfekt och då är mitt långfinger ca 8,4 cm på handflatsidan och tvärs över valkarna lite snett 8,5-8,8 cm från kant till kant (fingrarna ihop då jag mäter)
Som sagt har jag även S i PRO/PLUS men när det gäller Alpinestars textilhandskar och FOX crosshandskar tex har jag medium.

Dessa GPX i small är aningen för små men jag hoppas att dom töjer sig. Det kan vara så att medium passar mig bättre då fingrarna är kortare än GP PRO i samma storlek.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife