Alpinestars s-mx plus

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Jag funderar på att köpa ett par Alpinestars s-mx plus. För några år sedan gick mina sönder och jag har sakant dem sååå mycket.
Här om året så kom det en ny modell av stöveln. Jag har tänkt köpa stövlarna på nätet och undrar nu om det samma passform på den nya och den gamla modellen? Någon som provat?

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Har inte provat de äldre men fan vad sköna mina smx 5 är. Har andra Alpinestars kängor och de sitter lika bra verkar som mina fötter trivs överlag i astars.

Fridlund82

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
Kawasaki Er-6
Jag har precis köpt supertech och de e nog de skönaste mina fötter har haft på sig... Kan jag varmt rekomendera.

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Den nya modellen av SMX Plus bestäldes från FC-moto i tyskland. Efter två veckors väntande skrev jag några rader och undrade vad som händer. Då blev det fart och i onsdags dök stövlarna upp.
Jag kan meddela att passformen är ganska lik som den gamla modellen och satt superbra på mina fötter. Den invändiga snörningen gör mycket för hur stöveln sitter.
Noterat är även att detaljer som gick sönder på mina gamla är förändrade och tycks vara bättre utformade. Jag tänker främst på skydden för fotknölarna och snörningen.
Men det bästa är ändå den psykologiska effekten som gjort min hoj mer lättkörd.

En bieffekt är att nu har jag ett par nästan nya AXO sportstövlar, storlek 43, stående. Säljes till någon som inte har lika tunna fötter som jag för 500kr.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife