ALPINESTARS SG-1 skinnställ

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hejsan !!

Är på jakt efter ett schysst skinnställ för en hyffsad peng. Har hittat ALPINESTARS SG-1 som jag tycker är snyggt och verkar vara ett bra ställ för pengarna det kostar. Man får ju bara komplettera med ett CE godkänt ryggskydd. Har funderingar om storlek och skulle tippa på en 54.
Jag är 184cm lång och väger ca 90kg. Normal byggd men en liten ölpåse på framsidan :)

Lelles säljer ut det nu för 5995:- men de kostar endast 4000:- hos fc-moto.de
http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=374_596_377&products_id=1967

Finns det andra ställ i den prisklassen annars? Vill helst ha svart/vitt eller liknande SG-1

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Det går inte att gissa fram en storlek om det ska vara garanterat att det sitter bra. Modellerna är olika sydda, framförallt så skiljer det mellan tillverkare. Personligen sitter inte Berik bra på mig, medans A-stars är i det närmaste figursydda.

Prova motsvarande ställ i butik innan du köper. Finns inte just den modellen så testa ett annat delat A-starsställ om möjligt.

Personligen gissar jag på max 52 för dig.

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Okey, ska försöka ta mig till Lelles och testa ett A-star, bara hoppas dom har något SG-1 inne.

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Hejsan !!

Är på jakt efter ett schysst skinnställ för en hyffsad peng. Har hittat ALPINESTARS SG-1 som jag tycker är snyggt och verkar vara ett bra ställ för pengarna det kostar. Man får ju bara komplettera med ett CE godkänt ryggskydd. Har funderingar om storlek och skulle tippa på en 54.
Jag är 184cm lång och väger ca 90kg. Normal byggd men en liten ölpåse på framsidan :)

Lelles säljer ut det nu för 5995:- men de kostar endast 4000:- hos fc-moto.de
http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=374_596_377&products_id=1967

Finns det andra ställ i den prisklassen annars? Vill helst ha svart/vitt eller liknande SG-1

håll utkik på blocket oxå, jag köpte ett sprillans SG1 ställ igår för 3000kr och fick stövlar handskar och ryggskydd på köpet!
så det går att göra fynd

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag har exakt ett sådant ställ i strl 54. Är 181cm och har också en del pondus (ca 91-92 kg nånting). Jackan passar bra, men byxorna är väl lite i slappaste laget om man skall hårddra det.
Iofs så ser jag inte ut som ett vaggande spärrmongo när jag ska ta mig in på fiket pga att stället är för tight.

Avvägningsfråga det där. Alla skydd sitter ordentligt på plats och allt känns bra, även i brallorna, bara det att det är småpösigt på vissa ställen.

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Ringde till en butik idag och fråga om dom sålde alpinestars, jovars det gjorde dom men han fråga om jag skulle handla på nätet, jo kanske sa jag , då va det bara att då kommer jag inte att hjälpa dig men kan inte hindra dig från att komma till butiken och kolla.

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Tack alla ni som inte får mig att känna mig som morsan i Gilbert Grape... De finns alltså fler än jag som åker sporthoj och har en ölpåse på 10kg med sig...

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Va på lelles och prövade ett Alpinestars CR stl 54. Jackan satt kanon men bena va lite lösa vid knäpucken när man stod upp fast när jag satt på en cykel tyckte jag dom satt för knäna. Testa 52 men det va så jag knappt fick upp dom till baken ens. Vad gör man?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tänk på att det är en jävla skillnad på olika märken men även helställ och delat.

Har för närvarande ett 2 delat j*vligt uttänjt dainese stl. 48.. på vårkanten när man legat på gymet hela vintern så kan jag knappt stänga jackan.. men det går med mkt våld.. bytt dragkedja i det 2 gånger nu, men vafan, det ska sitta tight :)

Däremot så börjar det bli lite skamfilat efter några marksyningar, så jag stack och testade ett 2-delat berik stl. 48 det var helt omöjligt att få på mig.. däremot satt 50 ganska okej.. men i om att jag nästan bara kör bana nuförtiden så vill jag ha ett "raceställ" och testade ett helställ.. även där stl 50.. det fick jag inte ens upp över axlarna.. så i helställ behövde jag 52, kanske t om 54..

Det jag vill komma till med hela den här storyn: Testa EXAKT den modellen du tänker köpa.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...