Alpinestars ställ hur mycket töjer de sig?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Skapar en egen tråd så slipper jag åka snålskjuts på den andra tråden som inte fick så bra respons.

Var iväg och provade en A-stars 2-delad skinnställ i storlek 46. Det satt som korvskinn. Är helt nytt och aldrig använt.

Min fråga är hur pass mycket töjer sig dessa? för så tajt som det satt får jag varken på ett ryggskydd eller en varmtröja de dagar de skulle bli kallt.

Tror ni det töjer sig eller är det bara att glömma?

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
det är för litet. Var det tajt när du stog kan du ju bara tänka dig hur det blir med ett ryggskydd och sen lutandes fram över tanken. Pröva ett större.
Det ska sitta tajt nytt, men inte så att man inte kan röra sig

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Kan nog säga på än gång att de nog för tajt för att få plats med ett ryggskydd.
O tröja e nog bara att glömma i de skinnstället...

Nog för att de töjer sig men inte så mycke....

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Har stått inför samma problem och vad som jag fick förklarat för mig är att det töjer sig ½ storlek, men går man upp en, i dittfall till 48 så töjer det sig bara där det är tajt.

Ja valde mellan 50 och 52. 52:an va lätt att ta på medans 50 va svår. Valde dock 50, så blir d för tajt så får man väl ta en redig fylla me stället på, duscha å sen däcka i sängen. På morgonen lär d sitta bra :yoparty

Men man ska ju kunna andas som sagt...

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kunde andas och få på mig det själv, vart bekvämt i sitt ställning men hade problem att knäppa byxorna så ett ryggskydd kommer inte igenom där för tillfället. ah får väl hoppa det. är det nån som är intresserad av ett helt nytt alpinestars ställ i storlek 46 helt svart med vita alpinestars märken så säg till vet en snubbe som säljer det billigt.

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
låna hem stället, sätt dig på hojen i kör position, o sitt så 1 liten trevlig simulerad åktur, får du ingen luft o svimmar vet du köp ett större

skämtåsido men ja skulle nog ta en större strl

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
A får nog bli det!

tack för de snabba svaren allihopa!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Du ska köpa ett ställ som sitter så tight som det bara går! testa igen, får du inte ryggskyddet med massa våld och stort besvär så är det perfekt! Även om du inte kan andas. Tjocktröjja ska du inte få plats med :fakta

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
jag köper mina ställ på följande sätt:

Utan frukost
Nyskiten
fastar lite dagen innan också
Sitter så tajt att jag varken kan andras eller än mindre få plats med ett ryggskydd. En supertunn tight träningströja räcker. Och svåra att få på för egen hand de första gångerna..

Ett par månader senare sitter stället helt perfekt och skydden åker inte runt utan sitter på plats.

För "vardagsåkning" köper jag alltid 2-delat (Arlen Ness senast) och då tillåter jag liiiite mer spelrum men ställen skall ändå vara supertighta när jag köper de.

Whitetrasch

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Hoj
640
Vad ska han ha för det?

Kunde andas och få på mig det själv, vart bekvämt i sitt ställning men hade problem att knäppa byxorna så ett ryggskydd kommer inte igenom där för tillfället. ah får väl hoppa det. är det nån som är intresserad av ett helt nytt alpinestars ställ i storlek 46 helt svart med vita alpinestars märken så säg till vet en snubbe som säljer det billigt.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska