Alpinestars stövlar - Var och vilka?

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Har köpt mig ett helsvart Alpinestars-ställ och vill nu ha ett par dojor. Jag sitter nu och fluktar över hemsidor eller butiker (i stockholm) som omöjligt har rea just nu.

Någon som vet när reaperioden brukar va? Är inte det nu? Var ska man isåfall söka för att få ett bra pris?

Och...VILKA ska jag köra på? Vad skiljer de dyra från de billiga modellerna? Vilken färg ska stövlarna ha? Helt svarta? Några rekommendationer?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
va gällande vilken modell och vilka färger m.m. låter jag vara osagt då jag själv kör med SIDI, dock skulle jag rekommendera FC-MOTO för ett riktigt bra pris i brist på rea pris i närheten av dig.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Jag har kört med SMX Plus i olika omgångar och är mer än nöjd! Dom skyddade mig bra också :näsblod
Rollers MC brukar kunna ha bra priser i sin fyndhörna :tummenupp

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Jag kör också SMX-plus. Riktigt sköna stövlar men inte i den billigaste klassen kanske. Jag vet inte riktigt hur det är med reorna nu. Lelles hade sin för någon månad sen när jag var där och spenderade.

FC-moto är alltid billigt men då måste du prova i någon annan butik först.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har kört med SMX Plus i olika omgångar och är mer än nöjd! Dom skyddade mig bra också :näsblod
Rollers MC brukar kunna ha bra priser i sin fyndhörna :tummenupp

Kör oxå smx plus och är nöjd.

Kolla på blocket, ibland finns det riktiga kap.
Fick mina där för 1500, nästan helt oanvända och i nyskick.

Någon som köpt massa prylar och sen kommit på att det där med hojåkning inte var hans grej.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Tack för svaren!

Men dessa Alpinestars supertech ligger just nu på samma prisklass på fc-moto.de på rean. Är dessa bara racing-dojor som är lite "överklass" på?

Är det värt prisskillnaden om man utgår från ordinarie pris eller är de bara onödiga eller klumpiga att använda vid vanlig stadskörning?

Och så det här med färgen. Ska man köra på helsvarta trots att allt annat, hjälm och ställ är helsvart? På ninja-grön hoj...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Och så det här med färgen. Ska man köra på helsvarta trots att allt annat, hjälm och ställ är helsvart? På ninja-grön hoj...

om du måste fråga om vilken färg du ska hoja i, är det lika bra att du håller dig till moppen istället.

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Hoj
Kawasaki
Samstämmighet

Kan bara instämma i kören.

Kör med ett par svarta Alpinestars SMX-Plus. Är grymmt nöjd.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...MX-Plus/SubProducts/Alpinestars-SMX-Plus-0001

Supertech Racing modellen ser lite mer plastig ut och tilltalar mig därför inte lika mycket. Men jag har inte provat den.

Angående om de funkar till stadskörning så skulle jag säga att de fungerar fint till all körning.

Men om du tar hojen till IKEA så får du åka i gympaskorna för man går inte omkring i sina SMX Plus om man inte har ett robocop komplex.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag körde Supertech R när jag körde sporthoj.
Riktigt sköna stövlar är det med innersko.
SMX-plus verkar ju vara ungefär samma stövel fast utan innerskon?

Har ett par gamla SMX också o de känns som o ha en gummistövel på foten i jämförelse.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Kör oxå smx plus och är nöjd.

Kolla på blocket, ibland finns det riktiga kap.
Fick mina där för 1500, nästan helt oanvända och i nyskick.

Någon som köpt massa prylar och sen kommit på att det där med hojåkning inte var hans grej.
-eko- Jag kör också med SMX Plus och är helnöjd! Det känns som att stoppa ner foten i en slalompjäxa, men de har mycket bra känsla.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag körde Supertech R när jag körde sporthoj.
Riktigt sköna stövlar är det med innersko.
SMX-plus verkar ju vara ungefär samma stövel fast utan innerskon?

Nej, Supertech R är en annan stövel. Den är väldigt bred i jämförelse med SMX-plus (som jag kör med, och jag har ändå rätt rejäla apostlahästar).

SMX-plus är den bästa stöveln jag kört med.. Ba å tjöpa! :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej, Supertech R är en annan stövel. Den är väldigt bred i jämförelse med SMX-plus (som jag kör med, och jag har ändå rätt rejäla apostlahästar).

SMX-plus är den bästa stöveln jag kört med.. Ba å tjöpa! :tummenupp

Ja att det är en annan stövel det vet jag mycket väl :D
Men dem ser fortfarande nästan likadana ut på bild.
SMX-plus måste va jävligt smala iom att supertech r är jävligt smala :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Har du strlk 40-41 har jag ett par svarta A-stars smx plus du kan få köpa. Använda några 100 mil.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Jag har ett par smx (tror det är 4 or) och ett par supertech R (vent).. i början kändes supertech väldigt klumpiga och okänsliga , men efter en säsongs användande kan jag inte tänka mig någon annan sko .. så jävla sköna!

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag har ett par smx (tror det är 4 or) och ett par supertech R (vent).. i början kändes supertech väldigt klumpiga och okänsliga , men efter en säsongs användande kan jag inte tänka mig någon annan sko .. så jävla sköna!

Nu gjorde du det knepigt för mig att välja. Blir att ta sig en funderare över detta.

Har du strlk 40-41 har jag ett par svarta A-stars smx plus du kan få köpa. Använda några 100 mil.

Jag har storlek 43-44 tyvärr!

om du måste fråga om vilken färg du ska hoja i, är det lika bra att du håller dig till moppen istället.

Vad va de där för trams? Menar du att du fullt lagligt kan åka med bruna dojor till rött ställ på en grön hoj?

Aja, inte mitt problem. Jag bryr mig om färgen ja! :)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja att det är en annan stövel det vet jag mycket väl :D
Men dem ser fortfarande nästan likadana ut på bild.
SMX-plus måste va jävligt smala iom att supertech r är jävligt smala :D

Uhm.. När provade du en Supertech R sist?

Jag har stora (46) och breda fötter, Supertech R var helt åt helvete för breda för mig.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Har smx plus svarta e jävligt nöjd har iof aldrig haft några andra men dom e sköna, lätt o växla och bra känsla i dom. Köp från fc-moto.com billigt där men kan vara sjukt sega med frakten eller sjukt snabba, rysk roulette.
Eller köp från ebay då kan du få dem riktigt billigt o d där med tullen e lugnt, jag mailar alltid säljaren (även företag) o ber dem skicka det som en gåva och undervalue paketet, har aldrig fått betala skatt.

Last edited:

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen

Jag har stora (46) och breda fötter, Supertech R var helt åt helvete för breda för mig.

Ska du sälja rc8:an ångrat dig? Köpte du inte den nyss? Vad blir nästa hoj?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84

kan hålla med , Supertech R är betydligt bredare än den gamla supertech och smx stövlarna !

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...