Alpinestars Venom, nån som har?

jeriko

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
gixx 1000 k5
Hej på er!

Tänkte beställa mig ett svart/vitt Venom http://www.alpinestars.com/_lp/details/venomsuit.htm helställ från mlol.de, men blev nu lite osäker på storleken. :3freak Hörde mig om ett 50, men försäljaren sade att av speciellt Venom skulle jag ta en storlek större än normalt. Testade nyligen ett SX-1 i storlek 50 o de satt perfekt...Så undrar nu bara om man skall tro på försäljaren och ta ett 52 eller vara envis o kanske dum o ta ett 50 endo. 177cm/74kg är annars måtten

Jaja! Ja vet att de är dumt köpa ett ställ som ja inte provat men...

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Tycker det är dumt. Själv har jag ett Alpinestars TZ-1 strl 52. Är 183/83 och det finns lite plats kvar i stället.
Testa det först.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
FUBAR skrev:
Tycker det är dumt. Själv har jag ett Alpinestars TZ-1 strl 52. Är 183/83 och det finns lite plats kvar i stället.
Testa det först.

Kör också tz1 strl 52 är 183 88 och det sitter perfekt! försökte få på mig en strl 50 men det va lite för tight med ryggplattan. så som sagt inte större än 50 i alla fall!!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
jeriko skrev:
Hej på er!

Tänkte beställa mig ett svart/vitt Venom http://www.alpinestars.com/_lp/details/venomsuit.htm helställ från mlol.de, men blev nu lite osäker på storleken. :3freak Hörde mig om ett 50, men försäljaren sade att av speciellt Venom skulle jag ta en storlek större än normalt. Testade nyligen ett SX-1 i storlek 50 o de satt perfekt...Så undrar nu bara om man skall tro på försäljaren och ta ett 52 eller vara envis o kanske dum o ta ett 50 endo. 177cm/74kg är annars måtten

Jaja! Ja vet att de är dumt köpa ett ställ som ja inte provat men...

Du skall nog inte ha en 52:a, jag är 177cm och väger ungefär lika mycket som du har har stl 50 på mitt A-stars TZ-1-helställ. Sitter lagom tajt med ryggskydd. Skulle nog t.o.m kunna lägga på mig kanske 5kg utan några problem. Skinnet töjer sig så du skall absolut inte köpa en storlek större.

Ska jag köpa nytt ställ så ska jag fanimej ner i en 48:a :gnissla
tajt ska det va :tummenupp

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Lyckades klämma på mig ett A-stars Vector Race i storlek 48, och jag är 179 och väger ca. 68-69 kg.
Tror du lugnt kan köra på st.50, kommer töja sig om det är tight i början, sen kommer det sitta som drömmen. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...