Alternativ till 30-års fest?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Jorosåatt jag fyller 30 i augusti. Ska bli skönt. Hatar 20-åringar.

Men det var det här med fest. Det var länge sedan jag fixade fest så det skulle jag väl kunna göra. Men då är frågan. Hur många kommer, kanske blir det dom vanliga typ 10? Har vi inte festat ihop tillräckligt? Nä, jag är helt enkelt inte sugen på fest. Iofs kanske man kan hyra en riktig grillkock och bjuda på en kött fiesta del millennium. Sakar dock lokal utöver MC klubben (som iofs är sjukt bra för fest, men inte grillning)

Jag skulle vilja fixa något lite ovanligare och roligare. Typ dra ihop gänget och köra gokart eller skytte. Men det är för grabbigt. Folk ska kunna ta med sig barnen, ev kanske lilla mamma vill titta förbi.

Det jag kommer på är att hyra fläskig båt för en dag och dra ut i skärgården och grilla. Frågan är dock vad för båt som kan ta sjukt mycket folk och som man kan få hyra för mindre än 10 000 per dag. Risken då är tyvärr är det regnar bort, alt. att folk är låsta under exakta tider.

Jag vill alltså ha tips på vad för kul man kan hitta på. Vill att alla som vill ska kunna komma. Oavsett kön, ålder och intresse. Helst i Nyköping, eventuella utsocknes får helt enkelt masa sig hit.

Eftersom vi har en så bra festlokal går det alltid att fixa fest för som som vill fortsätta efter eventuellt event.

Kan tänka mig lägga 5 000 - 10 000 för en bra grej.

Ös på alla nu!

R.I.B.-båt låter inte helt fel. :yoparty Kolla med: http://www.trosarederi.se/

Eller mer familjeaktivitet: eftersom ni är vana att sitta på en sadel, och inte bangar för det mesta, testa turridning på islandshäst. :tummenupp

Paintball då?
Det kan väl folk i alla åldrar spela och lilla kalle på 5år kan väl få avlossa ett par skott på födelsedagsbarnet. :)

Eller nån 7-kamp som alla kan vara med på.

Annars lät ju hyra in en kock som en bra ide!

Hyr in dig på McDonalds och låt de köra ett barnkalas för dig. :-)
Eller varför inte ett B&b på landet, gärna ett som har lite aktiviteter.

Bjud hem alla till dig.

Sätt igång xbox, så spelar du och jag bf3, kan de kolla på medans vi äger på kartorna.

Alla glada, alla nöjda.

R.I.B.-båt låter inte helt fel. :yoparty Kolla med: http://www.trosarederi.se/

Eller mer familjeaktivitet: eftersom ni är vana att sitta på en sadel, och inte bangar för det mesta, testa turridning på islandshäst. :tummenupp

Fast rib-båt begränsar det till 11 pers. Tråkigt. Alla typer av aktivitet som kräver fast antal går bort. Kanske blir vi för få eller för många. Skulle jag hitta en båt som tar typ 20 pers utan medföljande kapten skulle det vara GO!

Paintball då?
Det kan väl folk i alla åldrar spela och lilla kalle på 5år kan väl få avlossa ett par skott på födelsedagsbarnet. :)

Eller nån 7-kamp som alla kan vara med på.

Annars lät ju hyra in en kock som en bra ide!

7 kamp funkar med blir lite väl midsommarfirande om det inte är sjukt uppstyrt. Kanske grönan men det blir lite trisst eftersom de flesta gästerna gärna stannar i Nyköping. Just nu lutar det åt kock. Farsan kände flera som säkert skulle göra det till ett bra pris. Kanske skulle man hyra seglarklubbens klubbstuga i Skärgården och grillkock. Då får dock någon agera båttaxi chaufför hela tiden.

Bjud hem alla till dig.

Sätt igång xbox, så spelar du och jag bf3, kan de kolla på medans vi äger på kartorna.

Alla glada, alla nöjda.

Nja, har en ungkarlstvåa. Annars skulle det varit GO! Vill du komma?

Nu får för fan sporthojs samlade hjärnbank leva upp till sitt namn!

eftersom du blir gammal så bör man ha festiviteter som passar

guidad rundtur (inklusive chartrad buss) i Gamla Stan (tänk en hel dag i Huvudstaden! )

Prata med lokala bonden , hyra traktor med lövat släp för en spännande tur på småvägar med avslutande korvgrillning och Boule turnering :yoparty

guidad tur runt Sörmland för att kolla fornlämningar (chartra buss igen nurå,lite lyxigt ska det va ! ) avsluta på ett spännande fik med kanelbullar och kaffe (saft till dom yngre)

kolla även http://www.veteranen.se/ för mera tips :krama

1. Fylla år
2. Massor av ölar
3.
5MxDS.jpg

4. Profit?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S