Alternativ till DVDShrink

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vill säkerhetskopiera några DVD:er men DVDshrink vägrar svälja alla... Var fjärde eller så spottar den ut. Har testat på två olika burkar med samma resultat.

Är det DVD Shrink som är odugligt eller har DVD-skivorna fått något nytt kopieringsskydd?

Edit:
Nu har jag skickat in DVD Decrypter men det verkar ju inte bli mycket bättre... :mad::mad:

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
"AnyDVD" är nog bästa tipset. Det tar nästan allt (har nu stött på några filmer som inte går att kopiera - fast det kan ha att göra med att anydvd inte är uppdaterat pga problem med datorn det finns på). Ett gratis alternativ är "ripit4me" som har ett par år på nacken, men tar hyfsat många skivor fortfarande och har koppling till dvdshrink m.m. för att enkelt kunna kopiera och komprimera t.ex. filmer.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ja dvd-skivor har fått nya skydd.
Leta efter DVD fab hd decryptor kör den för att ladda ner råkopia(upp till 9gig) på hårddisken och sen DVD-shrink för att komprimera så det får plats på en vanlig skiva se www(punkt)videohelp(punkt)com för programvaror mm mm.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Bara jag som lyckats kvadda filmer med DVDShrink?

Sluten funkar inte i alla DVDspelare :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

För mig funkar alla filmer som har funkat att rippa om man säger så. Men så kör jag aldrig använda "re-author"-funktionerna utan köra den enkla varianten och rippa hela skivan. Brukar iofs ersätta extramaterial med stillbild för att slippa ödsla utrymme på sånt...

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite

Det är troligen inte shrinken som spökar utan brännhastigheten. Sätt ner brännhastigheten till 4 X(då tar det en hel kvart att bränna en DVD). DVD och CD-skivor läses och brännes från mitten och utåt vilket innebär att slutet är längst ut på skivan. I och för sig skall spelaren varva ner ju längre ut från centrum den läser.

För mig funkar alla filmer som har funkat att rippa om man säger så. Men så kör jag aldrig använda "re-author"-funktionerna utan köra den enkla varianten och rippa hela skivan. Brukar iofs ersätta extramaterial med stillbild för att slippa ödsla utrymme på sånt...

Re-author är den funktionen som jag använder mest då jag fullkomligt sk-r i menyer och extramaterial. Fungerar hur bra som helst.

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
clonedvd då ??????? Kör jag med

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...