Alternativ till kakel i kök?

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Tänkte jag skulle ge mig på att fixa till mitt kök nu framåt våren. Men så har jag vita fyrkantiga fula kakelplattor på en del av köket som får sitta kvar men jag vill inte fortsätta med dessa på restrerande del av köket. Så finns det något snyggt alternativ istället för kakelplattor?

Tänkte jag skulle ge mig på att fixa till mitt kök nu framåt våren. Men så har jag vita fyrkantiga fula kakelplattor på en del av köket som får sitta kvar men jag vill inte fortsätta med dessa på restrerande del av köket. Så finns det något snyggt alternativ istället för kakelplattor?

glas!

Jag såg Josef Frank tapeter med plexi ovanpå i Hus & Hem, var ganska hefftitt.

Har sett kök med någon speciell mörk träskiva istället för kakel, blev sketasnyggt. Vet inte vilket träslag dock.

Finns även laminatskivor att sätta istället för kakel,eller om man vill ha ett mer ungkarls betonat hem så köp vanlig rostfri plåt och limma dit.

Finns även laminatskivor att sätta istället för kakel,eller om man vill ha ett mer ungkarls betonat hem så köp vanlig rostfri plåt och limma dit.

Om man vill ha en mer exklusiv version av den looken finns det tillskurna plattor på 10*10cm för 85:-/st som man sätter precis som kakel. Men det känns lite väl dyrt...

Om man vill ha en mer exklusiv version av den looken finns det tillskurna plattor på 10*10cm för 85:-/st som man sätter precis som kakel. Men det känns lite väl dyrt...

Det tyckte en granne med, så han köpte en rektangulär (vi snackar mosaikstorlek nu) stans till farsgubbens stansmaskin samt en rostfri plåt och gjorde sina egna mosaikplattor. Stansen gick väl iof på runt 2k men det lönar sig i längden.

Jag kanske kan smyglåna lite :hihi

Skippa kakel å sätt som dom andra alternativen med t.ex tapet och tillskuret glas. Går fin fint å fixa belysning bakom oxå. Svart marmor skiva (väger bly) med borstad stål på kanterna. Snuskigt porrigt :D

Här finns det lite design-idéer. Har själv bara kaklandet kvar i köket och det är banne mig inte lätt att välja hur det ska se ut... :gnissla

www.glasstile.com

Edit: Billigt är det dock inte. Vi räknar med en materialkostnad på ca $30-35/sqft (räkna om det får du göra själv...;))

Last edited:
Det tyckte en granne med, så han köpte en rektangulär (vi snackar mosaikstorlek nu) stans till farsgubbens stansmaskin samt en rostfri plåt och gjorde sina egna mosaikplattor. Stansen gick väl iof på runt 2k men det lönar sig i längden.

Jag kanske kan smyglåna lite :hihi

Mja, jag har ju tillgång till diverse verktyg jag också... Kanske man kan skära ut fina mönster med lasern? :yoparty

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back