Alu svetsare i muppsala?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Av någon anledning så går det inte att söka igenom URR-forumet för min del, Så jag får väl fråga själv då.

Är det någon som vet någon bra aluminiumsvetsare i stan/omgivningen? Har lite chassidetaljer som behöver några strängar. Gärna någon som gör jobbet på en gång när man svänger förbi, måste låna bil så om det går snabbt och smärtfritt skulle vara väldig mycket kanon! :tummenupp

/Henrik

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
De flesta småverkstäder lär ju kunna ta o svetsa åt dig men den där med o plinga på o svetsa detta NU... lär ju inte fungera det gör det bara här hemma!!!
Bra o känna folk :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Henkka skrev:
Av någon anledning så går det inte att söka igenom URR-forumet för min del, Så jag får väl fråga själv då.

Är det någon som vet någon bra aluminiumsvetsare i stan/omgivningen? Har lite chassidetaljer som behöver några strängar. Gärna någon som gör jobbet på en gång när man svänger förbi, måste låna bil så om det går snabbt och smärtfritt skulle vara väldig mycket kanon! :tummenupp

/Henrik

Tja!

Jag vet en som säkerligen är en av dom bästa i Uppsala/sverige. Han heter danne och firman heter els svets och smide. Jag har jobbat en del åt han och sett många jobb som jag vet att inte många skulle klara av. Om du inte hittar nummret på eniro, så skicka ett pm till mig så ska jag leta fram det.

Hej hopp!

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
Kolla med Ells. Ligger på seminariegatan 22, tel: 018-59 15 24.
Kikade förbi honom när fotpinnesfästet pajjat på ninjan. Han svetsade ihop det medans jag åkte och handlade =)
300kr för svets + att han polerade upp fästet också.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag fick ett par aluminiumbågar svetsade på en firma på Bergsbrunnagatan (inte långt från korsningen mot Björkgatan). Minns ej namnet på firman. Det var en kille där (Ingmar) som fixade till det lite vid sidan av för en billig slant. Aluminium är ju inte som att svetsa i kolstål direkt - kräver högre temperatur.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
horbror skrev:
Kikade förbi honom när fotpinnesfästet pajjat på ninjan. Han svetsade ihop det medans jag åkte och handlade =)

Se där var nummret ja :)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Lindén skrev:
De flesta småverkstäder lär ju kunna ta o svetsa åt dig men den där med o plinga på o svetsa detta NU... lär ju inte fungera det gör det bara här hemma!!!
Bra o känna folk :tummenupp

Jag vet, men är med på att lägga en slant extra om jag får det fixat fort. Hatar när små firmor lägger saker på hyllan bara. Just alu-svetsare finns inte i bekantskapskretsen, kanske borde skaffa en.

nilzz skrev:
Tja!

Jag vet en som säkerligen är en av dom bästa i Uppsala/sverige. Han heter danne och firman heter els svets och smide. Jag har jobbat en del åt han och sett många jobb som jag vet att inte många skulle klara av. Om du inte hittar nummret på eniro, så skicka ett pm till mig så ska jag leta fram det.

Hej hopp!

Låter bra, ska kolla upp det! :tummenupp

horbror skrev:

Och där fick man adressen och nummret också. Får smita dit på någon lunch och snacka med dem först.

TomK skrev:
Jag fick ett par aluminiumbågar svetsade på en firma på Bergsbrunnagatan (inte långt från korsningen mot Björkgatan). Minns ej namnet på firman. Det var en kille där (Ingmar) som fixade till det lite vid sidan av för en billig slant. Aluminium är ju inte som att svetsa i kolstål direkt - kräver högre temperatur.

Ska kolla upp den firman som alternativ. Hade det varit vanligt kolstål hade jag svetsat det själv. :)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Måste bara tacka för alla snabba och bra svar, sånna här lokalaforum är bra!

/Henrik

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dione funkar men kan ta lite tid...

Men om du orkar åka till Enköping så finns Tomas svets & smide där...
Grymt duktig.

Han har hjälpt mig med svetsjobben på min ram.
Jäkligt snyggt och jäkligt prisvärt!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag brukar använda mig av UMB, både privat och i jobbet.
Billiga och snabba! Håller till i Boländerna.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kamikaze kid skrev:
Dione funkar men kan ta lite tid...

Men om du orkar åka till Enköping så finns Tomas svets & smide där...
Grymt duktig.

Han har hjälpt mig med svetsjobben på min ram.
Jäkligt snyggt och jäkligt prisvärt!

Dione är kalasduktiga! Handlar alltid kullager och packningar där. Men deras tider i verkstaden är sega, har haft praktik där en gång i tiden så jag talar av egen erfarenhet.
Enköping är ju en bit att åka.

M:et skrev:
Jag brukar använda mig av UMB, både privat och i jobbet.
Billiga och snabba! Håller till i Boländerna.

Har varit där också förut och köpt lite ämnen direkt av gubbarna, men har fått uppfattningen att de jobbar bara direkt åt företag bara.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Henkka skrev:
Har varit där också förut och köpt lite ämnen direkt av gubbarna, men har fått uppfattningen att de jobbar bara direkt åt företag bara.

det beror på vilken ingång man använder :)

HojBruden

Glad
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Blajd
Dione är superbra och superbilliga. Alltid fått allting fixat direkt eller någon gång "bara" samma dag. Har det med mina långa ögonfransar att göra?:tuttar

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
HojBruden skrev:
Dione är superbra och superbilliga. Alltid fått allting fixat direkt eller någon gång "bara" samma dag. Har det med mina långa ögonfransar att göra?:tuttar

Tackar, men citerar mig själv
Dione är kalasduktiga! Handlar alltid kullager och packningar där. Men deras tider i verkstaden är sega, har haft praktik där en gång i tiden så jag talar av egen erfarenhet.

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Martin Honda ZX9R
Alusvetsar

Du har ju AB: finmekaniska i Storvreta dessutom, Både Danne och Andreas brukar kunna svetsa medan man väntar om det är bråttom, dom är dessutom några av de duktigaste runt Uppsala.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Vill tacka alla för den snabba hjälpen! :)

Lämnade in delarna på ELLS idag. Han var hur trevlig som hellst och verkade väldigt intresserad av hojar, är nog värt att åka dit igen vid behov. Ville ju helst ha ramen fixad fort, men sa inget om det ändå, vet ju inte hur mycket jobb han har i övrigt. Om man tänker om lite så varför stressa, det kommer ju snöa minst 2 månader till och jag har lite andra delar av bygget att jobba på under tiden.

MVH Henrik

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Henkka skrev:
Vill tacka alla för den snabba hjälpen! :)

Lämnade in delarna på ELLS idag. Han var hur trevlig som hellst och verkade väldigt intresserad av hojar, är nog värt att åka dit igen vid behov. Ville ju helst ha ramen fixad fort, men sa inget om det ändå, vet ju inte hur mycket jobb han har i övrigt. Om man tänker om lite så varför stressa, det kommer ju snöa minst 2 månader till och jag har lite andra delar av bygget att jobba på under tiden.

MVH Henrik

Han har varit meck åt några sådana däringa dragracare..... :)

Han hjälpte mig när grabbarna ville hålla på och sänka min hoj, han höll med mig om att det inte behövdes...Utan jag bara behövde vänja mig vid hojen. :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Hur har det gått?

Tror nog att jag ska ta mig en sväng dit imorgon och se vad det är för prylar du lämnat. Jag sa till han när jag var där senast att det troligtvis skulle komma in en kille med lite prylar.

Hej hopp!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...