Amatörportning av GSXR-topp

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Jag har en GSXR-topp 90:a i kanonskick som jag tänkte leka med. Planingen skall en mekanisk firma göra till mig men vad kan man åstadkomma med en Dremmel och en j-a massa slipstift? Dvs. är det någon som har några tips hur jag skall gå till väga för att nå bästa resultat med portarna?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Inazuma skrev:
Jag har en GSXR-topp 90:a i kanonskick som jag tänkte leka med. Planingen skall en mekanisk firma göra till mig men vad kan man åstadkomma med en Dremmel och en j-a massa slipstift? Dvs. är det någon som har några tips hur jag skall gå till väga för att nå bästa resultat med portarna?

Snacka med andersbrink här på forumet, det han inte vet om dom topparna är inte värt att veta! :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det enda du ska ge dig på själv som första-gångs-trimmare är att fixa till övergången mellan ventilsäte och topp samt anpassa insugsgummina mot toppen, inget annat, prova inte ens... du blir bara besviken. Det finns lite bilder här hur man kan göra när man skaffat sig lite verktyg som går att använda. http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Inte bara topplock som fått sig en omgång av Mr Dremel ser jag...

matglad.jpg

:hihi

.

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Jag förstod att du skulle svara, men jag trodde faktisk att du skulle råda mig till att skicka det till dig, men det är kanske underförstått :) . Hur blir det med tändningen om man planar toppen förresten? Påverkas timingen av 1mm?

andersbrink skrev:
Det enda du ska ge dig på själv som första-gångs-trimmare är att fixa till övergången mellan ventilsäte och topp samt anpassa insugsgummina mot toppen, inget annat, prova inte ens... du blir bara besviken. Det finns lite bilder här hur man kan göra när man skaffat sig lite verktyg som går att använda. http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Den där bilden är minnen från forna tider. Numera köra jag 25 km inlines med "stödhjul" dvs stavar varannan dag å mumsar grönsaker så det står härliga till! Att åka inlines på ett backigt asfalterat skidspår är jämra kul, bredställ å has i varje kurva. Snittar 25 km/h. Svettdropparna e jämra kul å pressa fram iaf!

Å angående att skicka toppar hit & dit... jag harn'te tid med annat än mitt eget för tillfället. Tidigast i början av Augusti...

Lurch skrev:
Inte bara topplock som fått sig en omgång av Mr Dremel ser jag...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha