Ambulanspersonal misshandlad

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
De som gjorde det måste ju vara helt pantade. :mad: :finger :mad:

Vad hade ambulanspersonalen gjort de. De är ju för fan här för att hjälpa. :mad: :mad:

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Hur är man funtad om man fixar bakhåll för ambulansmännen? :mad

Hoppas polisen får tag på resten av tokskallarna också!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
SwiM skrev:
De som gjorde det måste ju vara helt pantade. :mad: :finger :mad:

Vad hade ambulanspersonalen gjort de. De är ju för fan här för att hjälpa. :mad: :mad:

Ja ambulanspersonal är juh rullande änglar på väg.
Jag vet inte men, kan man få fiender om man räddar liv?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hur jävla illa funtad i skallen får man vara?! Skjut av det där j*vla packet :finger :mad:

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Jag tror vi tyvärr kommer att få se mer av sånt. Vid moskébranden i Malmö blev ju brandmännen anfallna med sparkar och slag av fromma muslimer och vid något annat tillfälle blev ju brandmän misshandlade när de skulle släcka en eldsvåda i en Göteborgsförort.

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
ironiskt om det hände dem något så att kanske ambulansen skulle behöva komma.. :kulspruta :död

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Att misshanda len ambulansförare är i mina ögon värre än att misshandla en präst.. Killen måste vart bra stenad.

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
Ambulansgubbarna måste ju egentligen vara dom godaste personerna på hela jorden!
Hur kan man vara så dum så att man ger sej på dom?! :mad: :finger :mad:
Hoppas dom åker fast och att ambulanspersonalen blir bättre!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ja nää.. de va inte jag, men det här är nåt som börjar bli vanligare o vanligare, att man ger sig på räddningspersonal...
vet inte va fan de är med folk... men mkt av det är ju pundare som inte har koll på det centrala nervsystemet längre.. :mad:

Det är rätt ofta vi inte går in nånstans.. tex lägenheter om det är bråk... då inväntar vi polis, sen spelar de ingen roll hur många som ligger o dör där... Det är alltid våran säkerhet först :fakta

flera av mina kollegor har blivit attackerade ... på krogen osv..

Sen har en annan respekt tydligen helt försvunnit..
och det är att folk stjäl våran utrusting ur bilarna ibland. när vi står på gatan så är ju ofta bakluckan öppen... finns lixom inte tid att stänga o låsa ibland...
då letar dom mediciner osv.. tar första bästa väska dom ser o drar.
dom fattar inte att vi är smartare än dom. inte fan har vi medicinerna så att man kan se dom...
dom finns på ett väl gömt ställe i ambulansen.

Det dom inte heller verkar begripa är ju att nästa körning vi åker på... så kan det ju vara den som stjäl som behöver oss...
Dom stjäl ju inte av mig... dom stjäl ju utav sig själv. Sakerna vi har är ju för medborgarna.. jag skiter väl i nåra ampuller morfin.
Jag kan ta nya på förrådet... men hur fan tänker man när man gör sånt.. ?? vissa saker har vi inte så mkt av .. som teknisk utrustning som kan vara direkt livräddande... och som tar månader att få hem ,, om det stjäls.

Det borde enligt min mening va allmänt spöstraff på de som inte kan respekter en ambulans o dess personal som gör allt för att andra ska ha det bra...

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
ambulans skrev:
Det borde enligt min mening va allmänt spöstraff på de som inte kan respekter en ambulans o dess personal som gör allt för att andra ska ha det bra... [/B]

Word!

Det finns vissa saker som det känns bra att betala hundratusentals kronor om året i skatt till, Akutsjukvården är en av de sakerna.
Det kan hända att vissa som inte förtjänar det också får vård, som tex vid kravallerna i Göteborg förra året.
Men de flesta som råkar illa ut är vanliga hederliga människor som du och jag, för vi är trots allt flest, fortfarande...
(man undrar ju hur länge till...)
Ta inte ovanstående, om att vissa inte förtjänar vård för allvarligt.
Men när personer som med berått mod kastar sten på polisen och blir skjutna och sedan får vård får det på samma villkor som Pelle 5 år som blivit överkörd av ett rattfyllo. Då blir man sne. Jag vägrade lämna blod under en lång tid efter kravallerna, bara för att någon av personerna jag nämnde skulle kunna få ta del av det. Lite fel tänkt, men ändå..

Gimme your $0.05

//Anders.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har inte ambulanspersonal skalpell med sig ut?
Jag hade ju viftat med den tills jag ahde fått sy ihop dem igen. Fårstår nån hur korkat det egentligen är?
Ska varje ambulansbil förses med en säkerhetsvakt i framtiden?

750RR

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...