Japp där håller även jag med med mina begränsade kunskaper om vad som gör hojen bra.Jo, att låta bli att "konstruera om en motorcykel från grunden" behöver inte alls betyda att elhojen måste se ut som en gammal GSX-R för evigt. Så länge konstruktören har koll på vad som händer med de grundläggande parametrarna så kan elhojens layout, design och utseende naturligtvis vara något helt annorlunda.
Tyvärr är mitt intryck - hittills - att människor med sådana kunskaper är lätträknade inom elhojsvärlden. Eller i alla fall att de fått stå tillbaka ganska rejält för designers, innovatörer, marknadsförare och andra snackare. Med följden att elhojen inte har så bra egenskaper som den skulle kunna ha.
Jag tror helt enkelt att X antal elhojstillverkare skulle kunna bygga bättre och roligare motorcyklar om de bara hade vett att fokusera på detta istället för att köra "en motorcykel måste konstrueras om från grunden" på repeat...
Desto mer glädjande att Ducati mfl jobbar på elektriska modeller, de kan ju det där... Och Energica verkar ju också vara fina körmaskiner om än tunga.