An average Harley rider

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
tack för en bra start på dagen.. aldrig kul när nån klotar men ja håller me dig, tror tom att de kom lite kiss:D :D

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
vi får ju tänka på att slädar som väger 600:va kg inte är så lätta att lägga, föutom i diket :D

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
han kanske trodde han körde supermotard efterom han bromsar ut bakhjulet lite öre kurvan....

men verkligenheten kom ikapp. i form av ett halvt ton skrot.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Disclamer Start -> Det är aldrig kul när någon ramlar och det finns möjlighet till att göar sig illa
Disclamer End : )

Hahaha, sväng förfan!
Varför svänger han inte? Och sedan när han märker hur det går
för honom så bromsar han med foten :tummenupp
:hihi :rofl

powerman

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
metanol sportster, nu startad med 85% nitro, Har en vanlig sportster oxå ;-)
50% av alla olyckor går till på det sättet enligt vv, föraren vågar inte lägga hojen och kör rakt fram och då oftast med en sporthoj med en ny förare på med orutin. Denna olyckan har inget med hojen att göra enbart föraren som inte behärskar redskapet.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Helt klart bilens fel, han körde ju som om det vore röd flagg när det inte var nån flagga uppe alls, mitt på roadracingbanan.

Jäkla Söndagsförare.

:rolleyes:

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag anser mig hysad på att köra, men senast i tisdags gjorde jag ett härligt misstag - kom på okänd väg och överraskades samtidigt av brunnslock hela vägbredden under nerlägget i kombination med minskande radie på svängen - tog svängen vitt ut i mötande frafik med nästan inget nerlägg. Kunde nog lika gärna varit jag i det läget.

Inte svårt att tänka sig att de blev överraskade av en bil i körbanan bakom en skymd kurva och sen kom fel i spår till nästa böj.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Jag anser mig hysad på att köra, men senast i tisdags gjorde jag ett härligt misstag - kom på okänd väg och överraskades samtidigt av brunnslock hela vägbredden under nerlägget i kombination med minskande radie på svängen - tog svängen vitt ut i mötande frafik med nästan inget nerlägg. Kunde nog lika gärna varit jag i det läget.

Inte svårt att tänka sig att de blev överraskade av en bil i körbanan bakom en skymd kurva och sen kom fel i spår till nästa böj.

fast man hör ju att dom ligger bakom bilen innan kurvorna. så att han låg där kom nog inte som en överaskning. dessutom tokaxar dom ju för att kunna skära igenom kurvorna och köra omn bilen medans dom har sikt...
hjärnsläpp och dålig koll på sin körförmåga i svåra situationer.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ingen kommer att tro mig, men många harleys funkar bätre att bromsa med bakbromsen.
Väldigt baktunga, äldre framgafflar var totalkass, pissig frambroms.
Dessutom funkar det oftast bra att ligga kvar på fotbromsen lite i kurvor, om man klantat till det med för hög ingånsfart.
Men visst var det en klantskalle!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Och vad skiljer det här mot dom flesta sporthojar som far av vägen?
Same same different bike.....

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97

Preics. Dock är vi på sporthoj mästare i självförnekelse.. ungefär samma sak som att tävlingsförare sällan går på begravningar.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj

att denhär killen troligen klarade sig skapligt eftersom en sporthoj hade haft betydligt högre hastighet ner i diket...

vilket iofs inte måste vara så... men oftast kör vi fortare.. även vid dessa tillfällen och när det skiter sig så går det illa för oss..

hoppas killen klarade sig.

det farligaste i diket var nog att få hojen över sig.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Citat från ?:

"95% av alla Harley´s som byggts är kvar på vägen. Bara 5% klarade sig hem"

Passar denna tråden? Lite OT kanske? Bättre på traktor.se eller nåt?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
att denhär killen troligen klarade sig skapligt eftersom en sporthoj hade haft betydligt högre hastighet ner i diket...

vilket iofs inte måste vara så... men oftast kör vi fortare.. även vid dessa tillfällen och när det skiter sig så går det illa för oss..

hoppas killen klarade sig.

det farligaste i diket var nog att få hojen över sig.

Jag tänkte mer på hantering, klantig körning är inte något specifikt för harleys, dom flesta sh-olyckor verkar bero på samma sak..... men som du säger så går det fortare, mer skador men det är likväl klantig körning :)

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Hur många av er som tycker Harley är skit har egentligen kört en?

Personligen älskar jag ALLA hojtyper, och ser faktiskt riktigt framemot att skaffa custom framöver, när jag lekt av mig lite.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
OK, såg lite kul ut :D , men jag stör mig på att bilisten inte stannade och kollade hur det var med honom. Han kunde ju behövt skjuts till sjukan.

faktiskt.

det är inte helt snällt gjort.

dessutom ser man skillnaderna på hojåkare i dessa situationer.
många vurpor jag sett på sporthoj eller motard så slänger polarna sina hojar och rusar fram till den olycklige...

i detta fallet verkar det som att man väntar in varandra och parkerar hela karavanen vid vägkanten innan någon masar sig dit..

:va

Personligen älskar jag ALLA hojtyper, och ser faktiskt riktigt framemot att skaffa custom framöver, när jag lekt av mig lite.

provat harley och japsglidare... det sög babianröv.

okey att motorn i v-roden var ganska trevlig.. men att tvingas köra en i längden... nej tack.

Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009

jag har kört en del på en Fatboy, och ca 550mil på en nyare streetrod (-06)

absolut inget för mig, nu iallafall, kanske när jag blir 55+ med kulmage och en kärring som väger mer än hojen. :shrules

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept