AndersBrink, en fråga.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Om jag inte kom ihåg fel så skulle du åka race i Västerås , och jag hörde att det ska vara nåt race den 8/5 i V-ås, kan det stämma det är ju en torsdag ( inte ens en röd dag)? , det är skumt för race brukar väl vara på helger och inte på veckodagar............ Jag hade tänkt åka till V-ås och kolla men nu är jag osäker på när det är race.......upplys en icke vetande ........Är det blandat bilar och hojar ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lagligt dragrace för hojar nu på Torsdag i Västerås!

Ken Keniff skrev:
Om jag inte kom ihåg fel så skulle du åka race i Västerås , och jag hörde att det ska vara nåt race den 8/5 i V-ås, kan det stämma det är ju en torsdag ( inte ens en röd dag)?

Nu på Torsdag, jepp.

Grindarna öppnas klockan 16.00 och man har tid på sig att säkerhetsbesikta hojen fram till 17.30 och det är tänkt att vi ska börja köra runt den tiden.

Det är en deltävling (den första) i Lazzat Cup. Alla skattade och försäkrade hojar är välkomna. Du kan köra med vilken hoj du vill, bara den är skattad och försäkrad - behöver ej vara besiktad. Du kan köra med slicks men måste ha en ljuddämpare. Lustgas eller turbo krävs nog för att vinna om du nu inte är väldigt duktig i vänsterhanden. Det körs även bilar men rätt få klasser så vi hinner nog med en tre fyra svängar innan elimineringarna.

Perfekt tillfälle att öva inför Bike Weekend eller Emmaboda!

50 kronor för att titta. 300 för att köra. 200 om man anmälde sig i förväg. Engångslicens och klubbavgift 50+50 kan köpas på plats.

Så, har du en gathoj och körkort och inte nåt speciellt för dig nu på Torsdag. Kom å REJSA!

/anders

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Klart du ska åka. Jag kommer ju vara där.. ;)

Kommer bli en höjdare, och fint väder blir det nog också. :rolleyes:

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX9R förståss
Kommer till 99% säkerhet åka dit.
Ser ut att bli uppehåll men molnigt.

Bifogat

• torsdagsväder.gif
    torsdagsväder.gif
    21.7 KB · Visningar: 538

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hur ofta genomföras detta arrangemang? Jag gissar att det inte är varje torsdag?

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
Nä det är inte varje torsdag. Som det ser ut i dag så blir det nog inte mer än 3 eller 5 tävlingar i Lazzats regi, tyvärr. Många som vill samsas om flyfältet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men sen var det kasst väder och dålig hållning i det hela så man missade inte så mycket tyvärr. Och inget grepp fick favoritbilen heller så den klassades ut :(

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Grattis Anders till vinsten! Oväntat... ;)

Dee_Cati, va det du som var 507'an? Det fattade jag aldrig i sånt fall. Jag var er vänlige springpojke/klassledare. :rolleyes:

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Dee_cati och jag va bara "hejaklacksledare" till den vita PV:ns fanclub :rock
Synd att han inte fick fäste bara :(

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
andersbrink skrev:
Vi saknade dig ikväll! På Lazzat är det ingen som frågar efter körkort, inte finns där några poliser heller. :)
Trevligt att vara saknad, men jag var ute och käkade med jobbet. :hej
Så du vann alltså? Grattis.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är ju det som är tjusningen med Lazzat racen! Lika taskigt fäste för alla, precis som ute på gatan vid rödljusen. Mest hästar vinner inte.

Dvs att 115 kg späck som jag har en litens chans pga mycket vikt på bakdäcket. Fast största "hemligheten" är ju bakfjädringen, väldigt mjuk och väldigt lite rebound så att inte minsta lilla gupp får däcket att tappa kontakten med asfalten och går upp i rök.

Kul som fanken var det iaf att få lufta moppen. Fast nu är hela soppasystemet nedplockat för översyn - skiten får alldeles för lite bensin med gasen påslagen.

Wheeler skrev:
Dee_cati och jag va bara "hejaklacksledare" till den vita PV:ns fanclub :rock
Synd att han inte fick fäste bara :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
När ändå tråden e uppe:

AndersB, hur kan Asylums ZX9R ha 142 där bak med endast dyno och bolt-on?
Jag har ju inte 142 :D :tummenupp och jag har en MASSA mer skit än bara dyno o extra dämpare.....

750RR

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Grattis Anders ! :tummenupp

F*****n va jag hade velat vara där, istället satt jag på Scandic hotell i Gävle och pratade Återförsäljarnät för FRL-enheter... men men, det blir ju som sagt fler chanser i sommar.

Propå det, är det många här som ska köra på Sävedepå i GBG ?

/Rejspilsk

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
maverick_750rr skrev:
När ändå tråden e uppe:

AndersB, hur kan Asylums ZX9R ha 142 där bak med endast dyno och bolt-on?
Jag har ju inte 142 :D :tummenupp och jag har en MASSA mer skit än bara dyno o extra dämpare.....

750RR

Hade inte Asylums topplock varit inne hos Grottis för en översyn?

Det kan även vara stor skillnad på topplocken från fabrik. En gjutning blir aldrig identisk eftersom flera olika gjutformar används och kasseras över tiden. Inkörning gör även sitt till.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...