Anderstorp och framtid, har kommunens stöd.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kommunen agerar proaktivt för motorbanans framtid :banana :banana

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=4501188

Bläddra till sidan 7 för hela artikeln om ni har problem att läsa nedanstående bild

http://issuu.com/varnamonyheter/doc...issuu.com/v/light/layout.xml&showFlipBtn=true

35_2011-05-12-art.jpg

Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
kan en kommunal poitiker få heders medlemskap på sporthoj?

Denna politiker borde ju premieras.... Bra Jobbat av er där borta i Gislaved... Det bådar ju gott för framtiden....
Kanske kan man få till en upprustning av läktare och Jordvallar så att det blir en publikvänlig bana... Ska man till och med våga hoppas på en ny bansträckning..... eller är detta till att spänna bågen för mkt...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Sjukt bra! Humlan har dragit ett tungt lass de senaste åren med mycket jobb för att få detta att hända. Skönt att förnuftet segrar!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Denna politiker borde ju premieras.... Bra Jobbat av er där borta i Gislaved... Det bådar ju gott för framtiden....
Kanske kan man få till en upprustning av läktare och Jordvallar så att det blir en publikvänlig bana... Ska man till och med våga hoppas på en ny bansträckning..... eller är detta till att spänna bågen för mkt...

Varför en ny bansträckning?
Banan är en av få orörda banor från motorsportens storhetstid. Vi har frågat FIA och FIM, Dom anser att banan är unik och bör bevaras så länge det är möjligt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Varför en ny bansträckning?
Banan är en av få orörda banor från motorsportens storhetstid. Vi har frågat FIA och FIM, Dom anser att banan är unik och bör bevaras så länge det är möjligt.

Underbart, det vanliga när banor ska "rustas upp" och det ska till med ny sträckning är ju tråkiga chikaner för att få ner hastigheten..

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nånting säger mig att Stefan har mer bakom detta än man tror, så jefla bra jobbat!

Inte bara jag, näringslivsföreningarna i trakten har gjort ett hästjobb, politiker har gjort de dom kan, förare och publik har engagerat sig, samhällsföreningen har jobbat oerhört hårt.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Inte bara jag, näringslivsföreningarna i trakten har gjort ett hästjobb, politiker har gjort de dom kan, förare och publik har engagerat sig, samhällsföreningen har jobbat oerhört hårt.

Nej men du har lagt mycket tid på detta, hade inte du gjort det så hade det inte nått ut till de andra som du nämner misstänker jag!!!!!!
Men det är jätteroligt att det finns gott hopp för Torpet.
Gott mos Stefan..

Hoppas alla röstar blått nästa gång så kanske vi får se mer sånt här och slipper en massa fjantig trädkramare! :banana

Stor tummen upp till alla inblandade :tummenupp

Nu är det ju tyvärr så att de gröna horar sig efter vad de kan få igenom oavsett vilken färg det är i Tokholms regeringsbyggnader

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag har även mailat kommunalrådet Niclas Palmgren och gett beröm för att dom som typ enda kommun hittils i Sverige (tror jag), har slagits för en motorbana istället för att bara skärpa bullerkrav och göra allt man kan för att utrota motorsporten...

Om man kastar skit på politiker när dom gör nåt dåligt, så får man ocksa ge ilte beröm när dom gör något bra... :D

(kontaktuppgifter finns på gislaveds hemsida... ;) )

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vet inte vem/vilka som ska tackas men tack till.. alla som måste lagt ner otrolig möda på det här. Kommunpolitik som är för brumbrum, det är helt galet. Mutor?!? :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka