Anderstorp - Resan som gud glömde

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Gott folk.

Nu har det varit SM-premiär i RR. En väldigt blöt sådan.

Det känns bra att vara tillbaka i depån igen efter en lång och kall vinter.

Jag och Johnny (Swedie) skulle åka caravan ner, mest för att det är trevligt. Men denna resa skulle snart testa våra nerver och tålamod, gång på gång.....

Vi hade bestämt oss för att ses vid 10 hemma hos Johnny i Södertälje för en gemensam avfärd. Drygt 40 mil skulle avklaras på drygt 5 timmar med ett litet stopp för mat. Med andra ord borde vi vara framme vid tre, halvfyra typ.

Jag är seg och sen som vanligt. Har inget vidare morgonhumör så jag och min välfyllda pundar-van sladdar in på Johnnys parkering vid halv elva. Jag blir inte direkt jätteförvånad över att dom fortfarande håller på o packar. Vi skohornar in Johnny cykel (en tramphoj för er som är lite tröga) i min bil och åker sedan för att lasta Johnnys släp.

När vi ska till att börja rulla upptäcker jag en bula på det ena däcket på släpet. "äh, vi kör så får vi se hur länge det håller" var det inte jag som sa iaf. Klockan är nu 12....

Släpet blev inget vidare lastat och 2 mil senare så stannar vi i Järna för att lasta om.

Vi kom ganska precis 12 mil. 500 meter före första avfarten mot norrköping blir det bara ett stort moln framför mig och jag ropar till Johnny i komradion (prylar e kul): Nu small ditt däck. När vi försökte hissa släpet så gick den medhavda domkraften sönder. Med hjälp av 2 vanliga och vanens högyftande domkraft samt Johnnys Supermotostöd och en planka så lyckades vi iaf få upp släpet så pass att vi kunde få av det gamla däcket o få dit det nya. Det visade sig dock att reservhjulet hade lite väl lite luft i sig och vi fick puttra på till en statoil-mack som låg ett par KM bort. Där fylldes luft, bensin samt våra magar.

Sådär! Nu är det bara att gasa på så är vi snart framme! - Trodde vi ja. Strax efter Mantorp bara dör min bil. Jag ropar i radion till johnny att han måste stanna. Jag har legat bakom honom hela vägen så att han som har släp får bestämma tempo. Han tror att jag skämtar men det gör jag ju tyvärr inte. Vi får stopp på eländet lagom vid Mjölby södra. Johnny åker in till McD som ligger där, kopplar loss släpet och åker till OK och köper en bogserlina. han kommer tebax och bogserar mig till samma mack. Väl där (halv sex på kvällen - det går inte så fort) så galopperar jag över gatan till en Toyota-verkstad som ligger där. Väl där har alla utom verkmästaren gått hem. Han tipsar dock om en annan Verkstad som "kanske" kan min typ av bil. Jag får ett femsiffrigt telefonnummer och ber vänligt om riktnummer.... han tittar lite snett på mig, men ger med sig och ger mig även detta. Ringer och får svar: -Joo, jag sitter o väntar på en kund, så kom hit med bilen så kan vi nog laga den tills på fredag iaf.

Sagt och gjort. Väl där träffar vi en vänlig, äldre herre vid namn Hasse som lovar att ta väl hand om bilen.

Lätt stressade åker vi de 500 metrarna (Stavas det så?) tebax till McD. Vi kopplar på släpet och jag krånglar mig in i baksätet på Johnnys Vitara... inte så bekvämt. Vi rullar de sista 20 milen ganska (i det här sammanhanget) händelselöst.

Väl på plats i depån möts vi av en lätt förvirrad depåchef. Vi reser tält och lägger golv. Jag sover på golvet i Johnnys släp.

Dagen därpå (Torsdag) tycker jag så synd om mig själv så att jag impulsköper en BMW i Gislaved - Spezial Kebab-edition. Sen åker jag runt i depån och hetsar depåchefen, lånar ut bilen till Filip Backlund som snart fyller 17. Sen tar jag in på Hotell!

På fredag eftermiddag ringer verkstaden och berättar att dom bytt bränslepump och att bilen fungerar som den ska. Jag sätter mig i BMW´n och rullar upp till verkstaden och betalar de 3.287.- som det kostade. Eftersom jag inte kunde köra två bilar själv tebax till Anderstorp så lämnade jag BMW´n på verkstaden i Mjölby.


EDIT: Jag glömde en "liten" detalj.

När jag skulle åka hem på söndagen så blev det lite strul med transport av en hoj som jag sålt till MR K här på SH. Så när jag packat ihop mig vid fyra så puttrade jag ner till Staffanstorp o lastade ur hojen o allt sånt! Sen sitter jag o snackar lite skit med MR K o kommer inte iväg förens klockan är 21. då är det bara 65 mil kvar. In på statoil "sänkt bensinpris" 11.94:- tankar drygt 110liter och börjar rulla mot stockholm. Jag är inte direkt trött - men tänker ändå att det vore skönt att slippa vända på dygnet helt. Jag tar in på Formula 1 hotell i jönköping. BO ALDRIG DÄR. Skulle snarare klassa det som ett vandrarhem. FY FAN VA SKABBIGT. Jag bor ofta på hotell.... det där tar priset. Jag somnade till ljudet av långtradare utanför. Vaknade vid 10 och rullade hemmåt. Jag stannade i mjölby på McD, bara 500meter från min BMW. Fatta att dom inte tar AMEX på McD.

SLUT EDIT




Imorgon (Tisdag) tar jag tåget dit och hämtar bilen.

En underbart blöt och rolig helg dock.

/Anders

Lite bilder:

Viktigt att säkra lasten...
02.jpg

Vänta nu, ska det verkligen se ut sådär?
04.jpg

En bula på däcket!!
05.jpg

Whatever - Vi drar...
06.jpg

12mil senare.......
08.jpg

Seriös punka
09.jpg

Trasigt däck
10.jpg

Jag försöker, men domkraften sjunker ner i asfalten.... vi hade iaf tur med vädret.
11.jpg

Johnny anser att alla lösningar är bra - utom dom dåliga...
12.jpg


Fortsättning följer strax
 
Last edited by a moderator:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Lite mer....

Gemensam kraftansträngning
14.jpg

15.jpg

16.jpg

Och när vi trodde att allt hade strulat klart.....
17.jpg

Jag sitter o känner Johnnys närhet.....
18.jpg

Bygga tält
19.jpg

Lägga golvpussel
20.jpg

Färdigt
21.jpg

22.jpg

Kebab är gott - Man blir passiv rökare varje gång man sätter sig i bilen!
23.jpg
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Cool bil du köpte! :yoparty 740 eller 750?

Själv blev jag sjuk av att frysa fem timmar i regnet på söndagen... :död
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Du glömde att du körde en runda till skåneland och lämnade en fulkavva ..... hehe

Skön historia :tummenupp
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Tog en bild med mobilen på vägen hem.

Streetfighter får en helt ny innebörd!
 

Bifogat

  • IMAGE_065.jpg
    IMAGE_065.jpg
    71.8 KB · Visningar: 251

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul och händelsefull resa... :tomten

Otrevligt med kamera ibland o fånga ens bästa stunder! :tungan

dåligt trötter man gör sig i bild
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Vart köper man sådana där Gula och svarta ihopplock till golv?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jocke W skrev:
2129135 Vart köper man sådana där Gula och svarta ihopplock till golv?
jag köpte av Bergo-Flooring (www.flooring.se). De är dyra, men de är värda sina pengar för det är sååå schyst att ha det torrt när det ösregna så mycket som det ändå gjorde i Anderstorp. Allt torrt o fint när man åker hem :)
 

MikkE

Guest
Fan va kul ni verkar ha haft det! Höhöhö

Anders, fixa alla bilderna.. vissa vill inte funka ordentligt.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
MikkE skrev:
2129152 Fan va kul ni verkar ha haft det! Höhöhö

Anders, fixa alla bilderna.. vissa vill inte funka ordentligt.
de funka efter att jag högerklickat - visa bild....men det var jobbit :)
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Bilderna fungerar för mig.....

Kanske lite väl mycket trafik på min server just nu.

Jag kunde inte lägga upp dom som vanligt. Jag surfar via mobilen just nu. Gick snabbare att tanka till min FTP.

Edit: Bytte bild-host till jobbet..... Hoppas det fungerar bättre!
 
Last edited:

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Typ samma flyt som vi hade när vi åkte till Brno. :3freak
Vilken jävla trip. Snygg kebabräser iaf :D
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
På nåt sätt verkar det hela inte lika glamouröst som på depåbilder från MotoGP.
Kul historia! :lol
 

snedskev

comfortably numb
Gick med
28 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
crf 250
Webspy skrev:
2129225 Bilderna fungerar för mig.....

Kanske lite väl mycket trafik på min server just nu.

Jag kunde inte lägga upp dom som vanligt. Jag surfar via mobilen just nu. Gick snabbare att tanka till min FTP.

varför står det så här: http://www.robyn.nu/anderstorp06/28.jpg
när man högerklickar o kollar egenskaperna på bilderna???

har du kapat robyns hemsida :7peta
nyfiken...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jocke W skrev:
2129135 Vart köper man sådana där Gula och svarta ihopplock till golv?
Finns på K-rauta och Jula t ex. Kostar ungefär 120:- för 11 stycken 30x30 cm plattor. Finns ett gäng färger att välja på.
 

Scrub

Guest
Rätta mig om jag har fel.

Pajade inte Swedie axeln oxå? :4skrika eller är det bara nått jag har fått för mig?

//Peter
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Peter80 skrev:
2129385 Rätta mig om jag har fel.

Pajade inte Swedie axeln oxå? :4skrika eller är det bara nått jag har fått för mig?

//Peter

Den hoppade ur led på SuperMongo-kvalet.

Dom drog den dock tillrätta efter bara en minut.

Swedie gjorde dock det kloka och avstod rejset.

Trist men klokt
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top