Anderstorp

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
Är det någon som vet var som pågår med scandinavienraceway? arc:s hemsida uppdateras i princip aldrig och det anordnas nästan aldrig allmänhetens åkning där! Finns det en fungerande klubb? Varför anordnar man inte bankörning mycket oftare,det borde ju bringa lite inkomst till klubben? Vet att humlan och skalman anordnade körning där i maj,men sen har det inte blivit mer.Förr om åren har det blivit ca:5-6 heldagar med körning där.Denna bana är tilsammans med Knutstorp dom enda vi i södra sverige har nåt sånär "nära " till. Är det nån körning överhuvudtaget där om helgerna eller vardagarna? Är ju synd att Sveriges roligaste bana inte utnyttjas mer.vore tacksam för svar o info om vad som händer:confused:

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
Någon måste väl veta vad som pågår i anderstorp? Någon här på SH är väl medlem i arc? Så kom igen nu o förklara för tröga mig!

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
Lyfter tråden igen då,men det verkar som att ingen har en aning om varför inget händer på Anderstorp,kanske därför ingen svarar......

Gick med
2 May 2006
Hoj
CBR 600RR -08
Vad jag vet så är det bara autostradale och Humlan som haft körningar för allmänheten. Går ryckte om att Humlan håller på att planera en heldag i Augusti, men datum verkar inte vara klart ännu (dom har väl fullt upp med ERF och R1000 tävlingarna). Var det gäller "fungerande klubb" så vet jag bara att löser man medlemsskap och har licens så finns det träningspass att köra på. Varför det varit mindre körningar än tidigare år vet jag inte, kanske att det är dyrare (vet inte om så är fallet) att hyra banan än tidigare.:confused:

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
adam dunlop skrev:
2387858 Vad jag vet så är det bara autostradale och Humlan som haft körningar för allmänheten. Går ryckte om att Humlan håller på att planera en heldag i Augusti, men datum verkar inte vara klart ännu (dom har väl fullt upp med ERF och R1000 tävlingarna). Var det gäller "fungerande klubb" så vet jag bara att löser man medlemsskap och har licens så finns det träningspass att köra på. Varför det varit mindre körningar än tidigare år vet jag inte, kanske att det är dyrare (vet inte om så är fallet) att hyra banan än tidigare.:confused:
ok,jag pm:ade Humlan och troligtvis blir det inte fler körningar iår(synd,men håller tummarna) Det är inte många träningspass att köra på även om man är medlem.Konstigt att ingen som är medlem i klubben kan förklara vad banan används till! Vad kostar det att hyra hela banan 1 dag,någon?:confused:

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
mc-hjalte skrev:
2413367 Dom har byggt motorgymnasium där iaf...
Jo jag vet,men dom kör väl inte om helgerna och säkert inte varenda vardag heller.Verkar som att klubben är död!!!:mad:

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Kan höra me min poolare, hans far och farfar har varit med och drivit banan i många år...

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
nu har det kommit upp en körningn den 25e men det va ju efter en del gnäll med.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
mc-hjalte skrev:
2434191 Kan höra me min poolare, hans far och farfar har varit med och drivit banan i många år...
Om det gäller Sanell så har dom inget med banan att göra nu. Ny arrendator har tagit över.

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Nr:18 skrev:
2436142 Om det gäller Sanell så har dom inget med banan att göra nu. Ny arrendator har tagit över.

Japp, så dom e inte involverade i Motorbanan på något sätt längre?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024