AnderstorpsFunderingar...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Roadracing-EM! Stora trailers och inte så lite snabba racers…särskilt längst bort i depån! Bland alla goa Rookies!
Vad kul det var. En härlig helg med gott väder och kul åka och mycket kul snack. Ett himla gott gäng är ni allihopa, hör ni det!?!
Ett himla fett race var det dessutom. Det roligaste jag kört. Har aldrig kört om så många/blivit omkörd av så många. Fan Sara, vi måste ha växlat plats fem gånger på två varv! Härligt.
Patriks monumentala vurpa (så himla högt biken var!) satte dock prägel på loppet (SKÖNT att du verkar må bättre förresten). Att köra flera varv med en Ambulans och Säkerhetsbil rakt i tangentens riktning i utgången på kurvan gjorde racets inledning svår. Kanske är jag mesig… men hade det varit fel med en rödflagg där? Eller varför ställde sig åtminstone inte säkerhetsbilen och skyddade Patrik och alla funktionärer?? Som det var nu hade man ju kunnat kana rakt in i hela gänget. Visst, det var gulflagg och man ska sakta in och det gjorde jag … men jag måste erkänna att jag körde förbi olycksplatsen fortare än jag önskat. Har gjort "oförklarliga" vurpor i låg fart förr... och om man då kanat in i ett gäng med folk...
Nej, det kändes inte riktigt bra tycker jag…

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
Roadracing-EM! Stora trailers och inte så lite snabba racers…särskilt längst bort i depån! Bland alla goa Rookies!
Vad kul det var. En härlig helg med gott väder och kul åka och mycket kul snack. Ett himla gott gäng är ni allihopa, hör ni det!?!
Ett himla fett race var det dessutom. Det roligaste jag kört. Har aldrig kört om så många/blivit omkörd av så många. Fan Sara, vi måste ha växlat plats fem gånger på två varv! Härligt.
Patriks monumentala vurpa (så himla högt biken var!) satte dock prägel på loppet (SKÖNT att du verkar må bättre förresten). Att köra flera varv med en Ambulans och Säkerhetsbil rakt i tangentens riktning i utgången på kurvan gjorde racets inledning svår. Kanske är jag mesig… men hade det varit fel med en rödflagg där? Eller varför ställde sig åtminstone inte säkerhetsbilen och skyddade Patrik och alla funktionärer?? Som det var nu hade man ju kunnat kana rakt in i hela gänget. Visst, det var gulflagg och man ska sakta in och det gjorde jag … men jag måste erkänna att jag körde förbi olycksplatsen fortare än jag önskat. Har gjort "oförklarliga" vurpor i låg fart förr... och om man då kanat in i ett gäng med folk...
Nej, det kändes inte riktigt bra tycker jag…

Kan nog hålla med dig om det där med rödflaggen...ja, jag håller med dig om det andra oxå; att det är ett kul gäng och ett kul liv runt-omkring. Men det där med rödflaggen är viktigt...och kanske än mer när det är rookies det handlar om. För det ÄR ju inte helt lätt att slå av när man ser att dom framför susar iväg...man har ju ändå lite race-mode påkopplat i huvudet.

Jag vet inte hur dom gör i dom större klasserna, typ för A-förare, men jag har råkat ut för det här problemet en gång förut. Det var i R1000-racet på Falkenberg förra året, då en ambulans stod i ytterspår i dubbelhögern som leder ut på långrakan där. Jag vet inte hur många varv den stod där men det var måååånga, om det tom inte var hela återstoden av racet. Samtidigt var det tät strid i toppen mellan 3 man, många varvningar och...ja, lite lätt stökigt, kort sagt. Då fick jag känslan av att dom sket i att rödflagga loppet för det var sista loppet för helgen och alla ville väl hem så fort som möjligt. Tidigare på dan var det oxå avåkningar i samma kurva med ambulansutryckning och då blev det röd-flagg på stuberten, men då var det SS600, eller nåt liknande.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag håller nog med dig om situationen med ambulansen. Vi hade en fajt i klunga på tre vilket kanske stressade en att inte släppa alltför mycket. Nu skötta Oscar det snygg först i klungan som tur var men ändå... Till slut tog ju stressen oss och en förlorade tyvärr sitt resultat på ett banalt men allvarligt misstag.

Hoppas att K-torp blir lika bra...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille tog mig under gulflagg!

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chrille skrev:
Jag håller nog med dig om situationen med ambulansen. Vi hade en fajt i klunga på tre vilket kanske stressade en att inte släppa alltför mycket. Nu skötta Oscar det snygg först i klungan som tur var men ändå... Till slut tog ju stressen oss och en förlorade tyvärr sitt resultat på ett banalt men allvarligt misstag.

Blev Szekeres diskad pga. omkörning på gulflagg där??

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Självklart om du vill ha vittne så kostar det ;)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chrille skrev:

ok, så du menar att du vill att det ska gå lika bra att köra om på gulflagg på Knutstorp!

Klipp pudelrockar´n och trampa sönder hans LP-skivor!!!! :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gulsnabbtrajja skrev:
Nä nu jävlar... Får man höra nu Chrille, far Oscar med sanning eller?

Oscar bluffar såklart. Hiphopare gör sånt, men jag ska snacka med Jalle så han sätter lite hederlig gammal gudsfruktan i den lille whiggern.

Szekeres åkte dit på en omkörning under den gulflaggen men jag är helt övertygad om att det var för att han missade den första posteringen med gult för han skötte det så snyggt annars under rejset.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Pålle skrev:
ok, så du menar att du vill att det ska gå lika bra att köra om på gulflagg på Knutstorp!

Klipp pudelrockar´n och trampa sönder hans LP-skivor!!!! :rolleyes:

Se där! Jag varnade dig ju för vad som skulle hända om du lät Oscar välja musik i tältet. Hallisar, inbillningssjuka och annat som gör verkligheten svår att uppfatta.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Visst är det trevligt i depån, framförallt på rookiesidan. Tyvärr, verkar det som att ju högre upp i serierna du kommer, desto mindre intresse finns det att prata med fans och andra förare. Just därför prioriterar jag SO/SM-tävlingarna före Veidec nuförtiden. (Fastän Cralle kan fixa in en på krogen, så tycker jag nog ändå att jag valt rätt :) ) Blev dock positivt överraskad av Freddy som är en rackarns trevlig och lättpratad prick som gärna delar med sig av allt han kan och vet.

Apropå flaggorna så tycker jag dessutom att det visas alldeles för lite blåflagg. Har sett ALLDELES för många situationer där en varvad förare inte har en aning om att han håller på att bli omkörd och därför är nära att kroka ihop med den som kommer på innern. Håller flaggposteringarna inte reda på placeringarna eller är de bara lata?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oscar skrev:

Hade jag tagit Oscar hade jag valt att göra det under ett täcke då det var ganska kallt på nätterna.....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Gulsnabbtrajja skrev:
Nä nu jävlar... Får man höra nu Chrille, far Oscar med sanning eller?

Jo det är sant! O när han väl var förbi så var jag tvungen att dra ner på tempot då jag inte kunde se banan pga allt hår! :gråta

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Macho Woman skrev:
(Fastän Cralle kan fixa in en på krogen, så tycker jag nog ändå att jag valt rätt :) )

Vadådå? Det kan la jag också..... :tummenupp

Det behöver man inte vara A-förare för att klara!

:fakta

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
XENOMORF skrev:
Vadådå? Det kan la jag också..... :tummenupp

Det behöver man inte vara A-förare för att klara!

:fakta
Fett!! Här är en A-förare som inte klarar det, Det argumentet har aldrig bitit på nån dörrvakt. Måste nog ha varit på internationella touren för att bli insläppt.
Å andra sidan brukar mina argument för att komma in på krogen (när vakterna vill annorlunda) vara kassa

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Macho Woman skrev:
Jaså? I så fall vill jag gå på Lab på Stureplan nästa lördag. Du fixar?
Men förihelvete!! Ska du anpassa dig till din nya bostadsort ska du väl inte gå där alla turister, wannabees och nyinflyttade går. Passa dig för alla malmar utom Södermalm och rota dig på krogarna där, bland knegarna å riktigt folk. :fakta

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Gulsnabbtrajja skrev:
Men förihelvete!! Ska du anpassa dig till din nya bostadsort ska du väl inte gå där alla turister, wannabees och nyinflyttade går. Passa dig för alla malmar utom Södermalm och rota dig på krogarna där, bland knegarna å riktigt folk. :fakta

:fakta :fakta :fakta

Ps. Om du snackar om annat än vad du senast handlat på NK på LAB så kommer dom att titta på dig som om du kommer från ... hmm annan planet Ds.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Gulsnabbtrajja skrev:

Nu kom ni allt på mig! Jag försökte bara sätta dit Patrik ju. Visserligen träffade jag ett väldigt trevligt skotskt hångel sist jag var på Lab, men annars brukar jag försöka hålla mig på krypavstånd från hemmet, dvs. på SÖDER. Så det är bara att komma och dricka öl med mig när ni har lust.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...