Andra gången det här händer.

1889SB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2023
Hoj
MT-07
Jag vet inte om det här är ett dåligt skämt eller vad det är som händer. Utanför mitt gym så råder det P-skiva i två timmar. Jag fick för tre veckor sen en p-bot för att det saknades p-skiva, vilket är första gången det har hänt mig på mc. Jag har alltid haft problem att fästa p-skivor och att folk tagit bort dom. Idag efter mitt pass så kommer jag ut till ytterligare en bot, TROTS ATT JAG HAR P-SKIVA SOM ÄR FÄST och att jag tog bild innan. Har någon annan råkat ut för det här förut? Vad i helvete är problemet?

Bifogat

• IMG_1534.jpeg
    IMG_1534.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 94

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag vet inte om det här är ett dåligt skämt eller vad det är som händer. Utanför mitt gym så råder det P-skiva i två timmar. Jag fick för tre veckor sen en p-bot för att det saknades p-skiva, vilket är första gången det har hänt mig på mc. Jag har alltid haft problem att fästa p-skivor och att folk tagit bort dom. Idag efter mitt pass så kommer jag ut till ytterligare en bot, TROTS ATT JAG HAR P-SKIVA SOM ÄR FÄST och att jag tog bild innan. Har någon annan råkat ut för det här förut? Vad i helvete är problemet?
Hade du den placerad där som bilden visar och du fick P-boten ditsatt bredvid? Vad står det för anledning på boten? Låter otroligt få böter då om tiden var okey. Ingen som jävlats och satt dit en bot tagen från ett annat fordon är min enda tanke (kolla reggnummer).

1889SB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2023
Hoj
MT-07
Hade du den placerad där som bilden visar och du fick P-boten ditsatt bredvid? Vad står det för anledning på boten? Låter otroligt få böter då om tiden var okey. Ingen som jävlats och satt dit en bot tagen från ett annat fordon är min enda tanke (kolla reggnummer).
Överträdelse. ”Saknar P-SKIVA/Ej synlig”.
Regnr stämmer och skivan satt sådär hela tiden. Att dom fäster boten bredvid också?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kan inte släppa det. Ser inte ut som en P-plats där du står. Är det verkligen det? Sen att dom gett/skrivit fel anledning på boten?

1889SB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2023
Hoj
MT-07
Kan inte släppa det. Ser inte ut som en P-plats där du står. Är det verkligen det? Sen att dom gett/skrivit fel anledning på boten?
Ser ut ungefär så här på platsen, fast med ett 2h p-skiva märke.

Jag parkerade korrekt innanför området, ställde rätt tid så vet inte vilken annan anledning det isåfall skulle kunna vara. Frustrerad som fan.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    3.6 MB · Visningar: 39

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ser ut ungefär så här på platsen, fast med ett 2h p-skiva märke.

Jag parkerade korrekt innanför området, ställde rätt tid så vet inte vilken annan anledning det isåfall skulle kunna vara. Frustrerad som fan.
Förstår frustrerad... ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det gymmets parkering så ta upp det med dom.
Eller ta upp det med dom i alla fall, säg "Här kan man ju fan snart inte träna, parkeringsvakterna är ju rabiata, man får böter trots att man har parkerat rätt, jag får leta mig ett annat gym med bättre parkeringsmöjligheter"
Kanske kan dom erbjuda dig en hojparkering på någon personalparkering, och kanske dom kan snacka med parkeringsvakten,

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Löstagbar skylt brukar lösa det där... och övertäckt ram/motor-nr. Fast det finns väl ställen där polisen rycker ut och forslar bort hojar i så fall. Trots att det inte är olagligt med tappad skylt och hojen inte körs i trafik (när den är parkerad). Nå, funkade för mig bra länge vid jobbet, när de började bråka om hojar som stod bredvid cykelställ (vilket varit ok i decennier).

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det finns svin. I parkeringshuset i gallerian i Kristianstad lappades bilarna när folk gick för att lösa biljett. Var ett jävla liv
Var med om samma sak på Limhamn, medan jag stod och laddade ned appen jag inte hade på min mobil så fick jag bot. Överklagade men svaret jag fick var: ”Du hade inte erlagt avgift när kontrollanten var där.” Punkt.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Har du foto som visar korrekt tid och plats samt att det är ditt fordon så väger fotot tyngre än p-vaktens information.
Det finns mer info om det på smc's hemsida.
Har ingen länk men du hittar säkert rätt själv :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det finns svin. I parkeringshuset i gallerian i Kristianstad lappades bilarna när folk gick för att lösa biljett. Var ett jävla liv

Det finns svin. Och det finns idioter. Och ibland kopulerar de och skaffar avkommor som blir p-vakter i min hemkommun.

Där lappar de folk med motiveringen att de står utanför den målade rutan…på en stor grusparkering där det inte finns målade rutor…

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
de och skaffar avkommor som blir p-vakter i min hemkommun.
Ja, det kan vara så.

Ser ut att vara tomtmark, och 900 kr verkar vara Stockholm, om inte småstäderna hängt med i den hysteriska jakten på pengar också.

Hur som helst ser jag att p-vakten kryssat för "Kontrollerat vägmarkering", men jag ser att hojen verkar stå på gatstenar/kullerstenar. Stämmer det att det fanns målade vägmarkeringar där? Om inte så är anmärkningen felaktigt utskriven, och således ogiltig. Samt ser jag inga ventiler tagna heller, bara det borde invalidera hela förfarandet. Betala inget, håll på din rätt.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
De troliga är att p-vakten tagit bort p-skivan å fotat hojen å sen lagt tillbaks den å p-boten..
Beställ en olaglig nummer skyllt me ett annat regnummer å byt till de vid parkering..
Obs ta gärna ett nummer som är på någon av p-vaktens företags bilar...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år