Android filhanteraren tog bort filen men frigjorde inget utrymme på minneskortet...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Försökte rensa på telefonen med hjälp av ett filhanteringsprogram... markerade och tog borta ca 3 gb data, men minneskortet är fortfarande fullt. Inga 3gb frigjorda. Däremot är filerna jag tog bort som bortblåsta, finns inte på telefonen och går således inte att ta bort "ordentligt". Hur fan ska jag nu göra för att frigöra de tre gb som upptas av borttagna filer?:va Hjälp mig snälla :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de där undrar jag oså, tanten fick samma problem på sin htc..
finns de nån slags papperskorg el?

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Nu har jag bara en platta med android, ingen telefon, och jag har aldrig anslutit plattan mot en dator. Men om det är som på iPhone så separeras ju lagringsutrymme delat med datorn från vart appar installeras. Så vad är det som raderats. och vad är det som rapporteras som fullt?

http://www.howtogeek.com/112356/5-ways-to-free-up-space-on-android/ kan kanske hjälpa till mot en lösning.. eller, jag chansar bara :)

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Har haft samma problem när jag skulle ta bort en film från sd-kortet. När jag tog bort filmen så skapades det istället någon slags ".temp" fil under rooten i sd-kortet... :dummer

Filnamnet bestod av typ slumpade tecken och sizen var exakt samma som filmen jag försökte ta bort.

Så mitt tips är att spana runt i filsystemet och sortera efter storlek så ser du vad som tar upp plats.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Formatera om kortet?

Fick bli det till slut... Hade helst sluppit då det är ett jävla meck att synka tillbaka allt man vill hä på luren, men kunde inte gärna gå runt med ett tre gig mindre minneskort... :huvet

tagit ur och stoppat i minneskortet igen så den gör en ny sökning?

Yes box, testade även att låta telefonen avmontera kortet och sen montera det på nytt samt att ansluta telefonen till datorn. Inget funkade.

de där undrar jag oså, tanten fick samma problem på sin htc..
finns de nån slags papperskorg el?

Min är också en HTC, kanske det som är problemet... :D finns ingen från början iallafall, testade att installera en i appform men den var såklart tom och tömning resulterade inte i något alls.

Har haft samma problem när jag skulle ta bort en film från sd-kortet. När jag tog bort filmen så skapades det istället någon slags ".temp" fil under rooten i sd-kortet... :dummer

Filnamnet bestod av typ slumpade tecken och sizen var exakt samma som filmen jag försökte ta bort.

Så mitt tips är att spana runt i filsystemet och sortera efter storlek så ser du vad som tar upp plats.

Märkligt... :va låter ju lite likt men tyvärr hittade jag inga onormalt stora filer på telefonen... Fick bli formatering till slut. Tack ändå för tipsen allihop :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu har jag bara en platta med android, ingen telefon, och jag har aldrig anslutit plattan mot en dator. Men om det är som på iPhone så separeras ju lagringsutrymme delat med datorn från vart appar installeras. Så vad är det som raderats. och vad är det som rapporteras som fullt?

http://www.howtogeek.com/112356/5-ways-to-free-up-space-on-android/ kan kanske hjälpa till mot en lösning.. eller, jag chansar bara :)
Tyvärr inte det som var felet, fanns gott om minne till appar och så vidare på det interna minnet. Det var minneskortet som var helt fullt, och när jag försökte rensa bland filerna på det så försvann filerna utan att fria upp plats på kortet... Men tack för förslaget :)

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping