Android intercom!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Bluetooth... Ok då är alltså räckvidden ca 1 cm där innanför skinnstället.

Röststyrning funkar inte på motorcyklar då fartvinden låter väldigt mycket mer än normal samtalston om man åker fortare än 30 km/h.

Nä, kom-radios från Clas Ohlson utklassar nog alltjämt allt vad mobiltelefonsintercom heter än på ett tag.

Den där appen är till för användning i kontorsmiljö, inte för MC-åkande.

manneman

Guest
Bluetooth... Ok då är alltså räckvidden ca 1 cm där innanför skinnstället.

Röststyrning funkar inte på motorcyklar då fartvinden låter väldigt mycket mer än normal samtalston om man åker fortare än 30 km/h.

Nä, kom-radios från Clas Ohlson utklassar nog alltjämt allt vad mobiltelefonsintercom heter än på ett tag.

Den där appen är till för användning i kontorsmiljö, inte för MC-åkande.

Det är ju märkligt vad du vet mycket utan att ens ha provat? Snacka om förutfattade meningar?

Det hänger väl ändå på headsetet huruvida det funkar eller inte och Bluetooth funkar på 10 meter utan vidare, Wifi längre.

:va

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Det är ju märkligt vad du vet mycket utan att ens ha provat? Snacka om förutfattade meningar?

Det hänger väl ändå på headsetet huruvida det funkar eller inte och Bluetooth funkar på 10 meter utan vidare, Wifi längre.

:va

Jag har ett stereoheadset med bluetooth. Jag måste ha volymkontrollen/bluetoothmottagaren innanför skinnstället tillsammans med telefonen för att det överhuvudtaget ska fungera. (Och då står jag t.o.m. stilla.) Så nej min erfarenhet säger mig att det här inte kommer funka. Att detta ska fungera för MC-åka tror jag inte en sekund på.

Det finns däremot en annan funktion på telefonen som är bra i sammanhanget. Det är att man ringer upp den man vill prata med. Vill man ha gratis flerpartssamtal så använd nån av alla ip-telefonitjänster som erbjuds.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Gick inte ens att hitta någon annan användare med den när jag å tjejen hade telefonerna brevid varandra:( Verkar smart annars faktiskt.

Någon som vet någon annan sådan här app?

manneman

Guest
Vi drar från Ängelholm till Claessons i Bromölla på MC mässa på lördag så det vill till att testa det då.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Vi drar från Ängelholm till Claessons i Bromölla på MC mässa på lördag så det vill till att testa det då.

Med tanke på sorlet det alltid är på en MC-mässa så lär ni snart inse att det där med röststyrning inte är så lämpligt. :)

Använd push-to-talk-funktionen istället som väl redan finns inbyggd i de flesta telefoner idag.

manneman

Guest
Jag har ett stereoheadset med bluetooth. Jag måste ha volymkontrollen/bluetoothmottagaren innanför skinnstället tillsammans med telefonen för att det överhuvudtaget ska fungera. (Och då står jag t.o.m. stilla.) Så nej min erfarenhet säger mig att det här inte kommer funka. Att detta ska fungera för MC-åka tror jag inte en sekund på.

Det finns däremot en annan funktion på telefonen som är bra i sammanhanget. Det är att man ringer upp den man vill prata med. Vill man ha gratis flerpartssamtal så använd nån av alla ip-telefonitjänster som erbjuds.

Själv har jag en Xperia ARC S som sitter i väska på styret och har ett bluetoothheadset av typen på bilden (MW600) och det funkar alldeles utmärkt för mig att lyssna på musik samt att prata i telefon med bluetoothdelen inlagd i hjälmen framför munnen.

Funkar inte din variant så föreslår jag att du byter till en bättre fungerande modell.:tummenupp

Kostar knappt 300:- beroende på var du handlar.

Sony-Ericsson-MW600-Bluetooth-Stereo-Headset---White-p.jpg

Med tanke på sorlet det alltid är på en MC-mässa så lär ni snart inse att det där med röststyrning inte är så lämpligt. :)

Använd push-to-talk-funktionen istället som väl redan finns inbyggd i de flesta telefoner idag.

Nu menade jag ju att vi kör ju dit och testar således när vi kör... :rolleyes:

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Själv har jag en Xperia ARC S som sitter i väska på styret och har ett bluetoothheadset av typen på bilden (W600) och det funkar alldeles utmärkt för mig att lyssna på musik samt att prata i telefon med bluetoothdelen inlagd i hjälmen framför munnen.

Funkar inte din variant så föreslår jag att du byter till en bättre fungerande modell.:tummenupp

Kostar knappt 300:- beroende på var du handlar.

Sony-Ericsson-MW600-Bluetooth-Stereo-Headset---White-p.jpg

Jag kommer aldrig sätta fast mobilen på hojen. Kraschar jag vill jag ha mobilen på mig. Jag vill inte behöva krypa i 30 meter med brutna ben...

castsmile.gif

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife