Ozziania
SuperSport är lite roligare
Nu har det hänt, trots att jag är supernojig med skumma mejl o mess...
Väntar ett paket från england som inte rört sej sen det kom till Sverige.
I går kom ett sms som sa att paketet saknar porto och uppmanades följa en länk för att lösa det, (vilket man såklart INTE gör)...
Snackade med jobbarkompisarna på nattskiftet och en sa att det kan faktiskt hade hänt att det var för lite porto..
Klickade på länken och en postnordsida öppnades, samtidigt kom ett popup fönster som frågade om jag var 18år, och det är då man stänger ner hela skiten....
Så jag tryckte ja...
Kommer till ett postnordfönster med fält för trackingnr och en knapp "betala"... Som jag INTE tryckte på utan stängde ner skiten.
Klickade på länken i messet igen och fick meddelande att sidan inte finns...
Nu är frågan, vad kan hända om man gör ett aktivt klick i ett popup fönster?
Kan mjukvara installeras utan vidare frågor?
Kan mjukvara jobba i bakgrunden utan att den syns bland aktiva appar eller spår i nätverkstrafiken?
Skulle såklart kontaktat postnord direkt..
Är det bara att göra en fabriksåterställning för att vara säker?
Väntar ett paket från england som inte rört sej sen det kom till Sverige.
I går kom ett sms som sa att paketet saknar porto och uppmanades följa en länk för att lösa det, (vilket man såklart INTE gör)...
Snackade med jobbarkompisarna på nattskiftet och en sa att det kan faktiskt hade hänt att det var för lite porto..
Klickade på länken och en postnordsida öppnades, samtidigt kom ett popup fönster som frågade om jag var 18år, och det är då man stänger ner hela skiten....
Så jag tryckte ja...
Kommer till ett postnordfönster med fält för trackingnr och en knapp "betala"... Som jag INTE tryckte på utan stängde ner skiten.
Klickade på länken i messet igen och fick meddelande att sidan inte finns...
Nu är frågan, vad kan hända om man gör ett aktivt klick i ett popup fönster?
Kan mjukvara installeras utan vidare frågor?
Kan mjukvara jobba i bakgrunden utan att den syns bland aktiva appar eller spår i nätverkstrafiken?
Skulle såklart kontaktat postnord direkt..
Är det bara att göra en fabriksåterställning för att vara säker?