angående effekten på min o andra hojar

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Ducati köper man för vridmomentet som ligger högre än R6 över hela effektkurvan, även om man jämför gamla goda 748 med R6 2005. Dessutom börjar vridmaxet på Ducatin redan vid 5k rpm och håller i sig stadigt ända till 11,5k. Jag tror att det tillsammans med brembo bromsarna och den låga ofjädrade vikten (machesini) gör att varvtiderna blir lägre med Ducatin och att den är en roligare hoj att köra.

Däremot är jag själv svag för en rad4 ylande på 14000 varv, men ingen R6 för mig tack. :)

Djävligt snygg hojj du har, eller hojjar. Damn! :yoparty

/M

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nja. Min STD R6 -05 hade 101 hk SAE.
Med helsystem, filter, pcIII och tunnare toppackning hade den 111,3 SAE hk.

Har för mig att den lågt högt till effekt mässigt STD600 -05.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2748689 Ducati köper man för vridmomentet som ligger högre än R6 över hela effektkurvan, även om man jämför gamla goda 748 med R6 2005. Dessutom börjar vridmaxet på Ducatin redan vid 5k rpm och håller i sig stadigt ända till 11,5k. Jag tror att det tillsammans med brembo bromsarna och den låga ofjädrade vikten (machesini) gör att varvtiderna blir lägre med Ducatin och att den är en roligare hoj att köra.

Däremot är jag själv svag för en rad4 ylande på 14000 varv, men ingen R6 för mig tack. :)

Djävligt snygg hojj du har, eller hojjar. Damn! :yoparty

/M
Vad konstigt att Ducati 748/749 egentligen aldrig lyckats vidare bra i svenska klasser.... Senaste som körde 749 med framgång var Nicolai Sörensen 2004.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2748640 hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va
Kör med det du trivs med men det finnsju nackdelar att köra Ducce.
En stor nackdel är att det inte är andra som kör den vilket gör att du får svårt att få tag på delar i depån. Delar till R6.or finns det ju i drivor tex.
Lycka till!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Vad konstigt att Ducati 748/749 egentligen aldrig lyckats vidare bra i svenska klasser.... Senaste som körde 749 med framgång var Nicolai Sörensen 2004.

Man bör även tillägga att 2004 var det Standard 600och då hade ju duccen en stor fördel med att ha öhlins, medans övriga fältet körde med original fjädring.

Synd att det körs så lite tävlingar med twinarna (bortsett från BOTT) men det blir ju i alla fall lite Aprilia hojar i Pro Superbike och "vanliga" SBK i år. Skall bli kul att se hur de står sig.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
hallå ja

Min 748 SP hade 104 pållar på bakhjulet.

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
kanon kanon kanon

:yoparty ja e kanske lite för mesig för detta men tjena va ja blir glad när folk svarar o med sån öppenhet osv osv, detta har ja saknat, testade ju på för ngr år sedan rookie 600 o nu kommer man ihåg vad man trivdes mest,...depåfolket som man kan dela erfarenheter med o allt runt omkring,positiv stämning o energi= coooooolt....får se vad pengar o framtiden utvisar men ett gästspel blir det kanske :tummenupp

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
hallå ja

Du kör väl inte hoj på pappret eller?
Skaffa nåt som får dig att bli körkåt och skit i alla andra! :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Haha!! har jag inte sagt.. handlade tråden om Rookie 600 är jag ju OT.
Men jag tyckte mig läsa i trådskaparens post att det handlade om effekten i hans/andras hojar.. :confused:

Rookie-sektionen i rejsforumet. Finns stor risk att en tråd om Ducce 748 / R6 då gäller Rookie 600 ;)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Polarns R6á -04 vi körde ERF med had 98Hk på slangen med endast slip-on.
Han körde ett par rookie race med den också.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0