Angående privat körning

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
Tjena jag ska uppkörning om ca 1 månad och jag ska börja övnings köra imorn ( privat )...Men jag tänkte eftersom killen som jag kör privat med har inte tid så ofta så tänkte jag ifall jag kunde träna själv på te.x Gargevändning, serpentin sväng eller är det en dålig ide? för det ligger en övergiven tennisplan typ 30 m från mitt köksfönster vad tycker ni jag ska göra?
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
7 minuter mellan inläggen...
Tror inte polisen säger något ifall du leder dit den. Själv gjorde jag samma ungefär, fast nu blir det bara längre och längre sträckor själv. Kan sluta illa om man har oflyt. :3freak
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Leta på fler som kör hoj som du kan vara ute och åka med så du får många mil i kroppen innan uppkörningen!

Träna så mycket du kan!! :tummenupp
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag bodde ett par kvarter från en godkänd bana när jag övningskörde så det var bara att rulla dit hojen och träna så mkt man orkade med serpentin, garagevändning m.m. Kändes konstigt att gasa upp hojen i 110 inom tättbebyggt område utan körkort helt lagligt för att göra bromsövinngarna.

Vet inte vad du har att förlora på att öva vid tennisplanen. Rent krasst måste du ha handledare om det inte är inhägnat område, men en tennisplan torde klassas som ingägnad.

Du gör som du vill, men jag skulle ut och öva :tummenupp
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Bara 7 minuter för att svara är väl lite snålt.

Att öva banan o garage är väl rätt lugnt att göra utan handledaren är med. Men ha med dig någon, om något nu skulle hända o som kan påminna dig om att inte titta ner i marken när man bromsar etc. Oftast svårt att se själv vad man gör för fel.
 

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Im-2-fast-4-u skrev:
Tjena jag ska uppkörning om ca 1 månad och jag ska börja övnings köra imorn ( privat )...Men jag tänkte eftersom killen som jag kör privat med har inte tid så ofta så tänkte jag ifall jag kunde träna själv på te.x Gargevändning, serpentin sväng eller är det en dålig ide? för det ligger en övergiven tennisplan typ 30 m från mitt köksfönster vad tycker ni jag ska göra?


hört att de ska ta bort garage vändningen :va anars är de väll bara att ställa upp lite koner att köra imelan :hihi
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
The Nameless skrev:
hört att de ska ta bort garage vändningen :va anars är de väll bara att ställa upp lite koner att köra imelan :hihi

Tips:

1 Ta en lektion på körskola.
2 Ställ upp koner och övningskör på tennisplanen.
3 Ta ytteligare en lektion efter ett tag och kolla vad du behöver öva mer på.
4 Öva mera.
5 Kör upp.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Notera att tråden passerat bäst-före-datum. Sista inlägget skulle blivit årsgammalt imorrn!

Nämen kolla. Killen som väckte den sparar till en 125:a.

Nå, väckt är den och då kan den ju användas. Vad gäller eg. för att något skall räknas som inhägnat område? Var hittar man lagtext?
 

Coola Ola

Guest
ft skrev:
Notera att tråden passerat bäst-före-datum. Sista inlägget skulle blivit årsgammalt imorrn!

Nämen kolla. Killen som väckte den sparar till en 125:a.

Nå, väckt är den och då kan den ju användas. Vad gäller eg. för att något skall räknas som inhägnat område? Var hittar man lagtext?

Kan inte bistå med någon lagtext men termen "inhägnat område" är missvisande. "Särskilt avlyst område" vore en mer korrekt benämning. En tennisplan är ju visserligen normalt sett inhägnad men rent juridiskt är det inte ok att köra hoj utan körkort där. Sen tror jag knappast att polisen skulle bry så länge det 'är ok med markägaren.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top