Ja men så bra då, är du övertygad om att han hade rätt från början kan man ju undra varför du frågar på SH öht....
Med oklippt bygel går cykeln inte illa utan den drar momentant aningen sämre, enda gången du skulle klara ett blindtest mellan med/utan bygel är vid låglastkörning kring 5000 RPM då man kan uppleva en viss ryckighet.
Går cykeln illa är det något annat.
Om du läser mitt första inlägg så undrade jag ifall det går att köpa en cdi box som inte är strypt med tanke på att den information jag fått om min mc var att det ÄR cdi boxen.
Men ok. Eftersom du har jobbat med 125
r så vet du ju ganska mycket mer än mig och jag HAR förstått att det inte måste vara cdi boxen. Men med tanke på att det faktiskt finns andra människor som har samma motorcykel som mig OCH som möjligtvis har lyckats lösa problemet genom att mixtra med cdi boxen, så tror jag nog att jag ändå skulle vilja fråga dom hur dom gick till väga då dom har samma mc som mig.
Du behöver inte känna dig tvungen att kommentera var enda inlägg jag skriver. Jag startade inte den här tråden för att bli iriterad på folk, utan jag ville ha hjälp med min mc.
Om det nu är så att du mekkat flera 1000 timmar med 125
r o med Aprilia rs 125, då borde du väl veta vad det är jag pratar om? och eftersom cdi boxen inte gör så stor skilnad, så borde du väl kunna säga VAD det isf kan vara?
Du behöver inte skriva om och om att "det är något annat" som strular. Det har jag förstått. Jag vill gärna komma någon vart med problemet och OM du kan hjälpa mig så snälla gör det. Men om du bara vill kommentera allt med dumma meningar så ber jag dig snällt att hålla det för dig själv.
Att börja med cdi boxen verkar ju ändå vara ett steg mott rätt riktning? Det är ju inget annat förslag jag har fått hittils som någon är 100% säker på att det gör skilnad.