Ang. Ermax Hugger på Gixxer -98

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Har just fått hem min Ermax Hugger men kommer ta mig fan inte på hur den ska monteras...
Så om någon har en likadan/gjort det tidigare, eller annars bara vet, så skulle jag behöva lite hjälp! :Bugar

Bifogar 2 bilder, en på fastsättningsintruktionerna och en bild på vad jag fick med! :3freak

Om någon kan översätta instruktionerna till KLAR svenska skulle det uppskattas! (minsann inte den bästa engelskan till å börja med...) :huvet

Problemet är att huggern tar i hjulet när jag sätter den på plats... som framgår av intruktionerna (uppe i hörnet) ska den passa på 190 tyres. Jag har i ju för sig en Bridgestone BT56 som är den bredaste 190`an av alla, å defakto mäter 196mm, men iaf... har tänkt byta till 180/55 men är då rädd att den tar i på höjden... sen står det även uppe i hörnet att den är till 96-97... kan jag ha fått fel? Eller är det nån skillnad:va

Sen fattar jag inte att man skulle måsta/få borra hål i svingen, brukar de vara så? :confused:

Help needed, som sagt! Fråga gjärna om ni undrar över nån detalj, så kanske jag kan hjälpa...

Bifogat

• ermax_instr.JPG
    ermax_instr.JPG
    115.8 KB · Visningar: 132
  • ermax_tillb.JPG
    ermax_tillb.JPG
    28.3 KB · Visningar: 74

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Den engelskan :rofl

..fast det är inte lika kul att försöka förstå...
Skickar dom inte med den på franska också? iså fall tror jag att det blir enklare att börja med den texten... inte för att jag kan franska, men det är nog lättare iaf...

Kör eventuell fransk text i någon babbel-fish det skall finnas på nätet säger dom

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
När du har borrat i svingen lägger du ju ner dom 2st Alu nitarna (Ser så ut på bilden) som har gäng och när du drar bultarna så expanderar dessa i svingen så det fastnar....Rätta mig om jag har fel.....

Tyvärr så har jag aldrig monterat något liknade.

Gix skrev:
Har just fått hem min Ermax Hugger men kommer ta mig fan inte på hur den ska monteras...
Så om någon har en likadan/gjort det tidigare, eller annars bara vet, så skulle jag behöva lite hjälp! :Bugar

Bifogar 2 bilder, en på fastsättningsintruktionerna och en bild på vad jag fick med! :3freak

Om någon kan översätta instruktionerna till KLAR svenska skulle det uppskattas! (minsann inte den bästa engelskan till å börja med...) :huvet

Problemet är att huggern tar i hjulet när jag sätter den på plats... som framgår av intruktionerna (uppe i hörnet) ska den passa på 190 tyres. Jag har i ju för sig en Bridgestone BT56 som är den bredaste 190`an av alla, å defakto mäter 196mm, men iaf... har tänkt byta till 180/55 men är då rädd att den tar i på höjden... sen står det även uppe i hörnet att den är till 96-97... kan jag ha fått fel? Eller är det nån skillnad:va

Sen fattar jag inte att man skulle måsta/få borra hål i svingen, brukar de vara så? :confused:

Help needed, som sagt! Fråga gjärna om ni undrar över nån detalj, så kanske jag kan hjälpa...

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Crille skrev:
När du har borrat i svingen lägger du ju ner dom 2st Alu nitarna (Ser så ut på bilden) som har gäng och när du drar bultarna så expanderar dessa i svingen så det fastnar....Rätta mig om jag har fel.....

Tyvärr så har jag aldrig monterat något liknade.

Visst, de har jag förstått... :rolleyes:

behövs, (tror jag :confused: ) bara att hål på höger sida... iaf är det bara uttaget i huggerns högra sida för en skruv, så de behövs bara borras ett hål... (antagligen har jag fått två såna "skruvnitar" för att ha en reserv...
på vänster sida använder man originalskruvarna/hålen... :va

Men, jag fattar inte passformen... tar i hur jag än gör... å inte fan kan dom ju mena man ska lägga distansbrickor imellan, då blir de ju mellanrum... :skrämd

Har mailat ermax nu... ska se vad dom säger? Men antagligen ingenting av nytta! Så ÖS PÅ med tips bara... :Bugar :tummenupp

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Ett annat, rent utseendemässigt tips:

"I've now fitted a Pyramid hugger and all I had to do was to drill an extra hole to move the hugger forwards on the right hand side of the swing arm. Only thing I should have done is paint the swingarm black under the spare hole (or used a marker pen) as it is only the Alloy showing through that makes it obvious."

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Flagga skrev:
Ett annat, rent utseendemässigt tips:

"I've now fitted a Pyramid hugger and all I had to do was to drill an extra hole to move the hugger forwards on the right hand side of the swing arm. Only thing I should have done is paint the swingarm black under the spare hole (or used a marker pen) as it is only the Alloy showing through that makes it obvious."

höh?? :va

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Gix skrev:

:) Ska försöka översätta till det jag TROR han menar:

Han fick borra ett extra hål i Huggern och önskade att han målat svart på svingen, så att hålet "som blev över" inte skulle synas (funkar bäst om Huggern är svart).

Fast jag trodde först att han borrade i svingen... :confused: Om folk kunde skriva så att man begrep :smasha

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Har mailat och fått svar av Ermax nu... :mad:

Dom sa bl.a.:

Om jag har ett Dunlop 207 bakdäck passar inte huggern... (borde inte det framkomma på förhand isf?) :va

Hur som helst har jag inte det, utan en Bridgestone BT56:a som enligt PB e den bredaste 190:an som tillverkats å defakto mäter 196mm... kanske därför huggern inte passade... :yoparty

Hur som helst har jag tänkt byta till en 180/55 av något salg, men är då ganska säker på att huggern tar i på höjden... :huvet

Så, blir till å lämna tillbax dendär, om nu inte nån vill köpa den av mig? :confused: :)

E rätt sur på detta, tycker först å främst att det borde framgå i broschyren (även om jag inte har Dunlop´en) att den inte passar med dessa, å för de andra att den väl borde vara gjord så att det finns ett visst spelmån just för typer av däck å om man vill ändra dimensionen såhär lite... den kostade mig ju trots allt ca 1500 kronor :mad:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...