ang GSXR 600 -01

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Nån som har en GSXR 600 -01 och kan informera lite om den...hur den är att köra (jämför), räcker effekten i förhållande till vikten ? mm... berätta ! :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det råder ingen som helst brist på effekt i en sådan. Inget monstervrid som i en 1000-kubikare såklart, men varvar du så RÅKKAR den, som vi säger i hooden.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag har en sån. Om effekten räcker till eller inte beror nog mest på vad man är van vid. Håller man sig över 8 000 rpm så räcker den nog bra för de flesta. Den drar klockrent från under 4 000 rpm på sexan och tourar man bara runt fins sällan anledning att växla ner. Är man van vid en R1 kan man nog uppleva den som klen under 10 000 rpm. Den drar fö till ca 13 500 - 14 000 rpm, sedan börjar den kännas platt, alltså dags att växla upp.

Väghållningen är utmärkt och den är obegripligt stabil i kurvorna - som att rida ett stycke järnvägsskena. Byta spår mitt i kurvan är inga problem men bromsar du med frambromsen under nerlägg vill den gärna resa sig upp. Den är ganska hårt inställd original - vilket passar mig bra, ev kan man öka på returdämpningen något. Inga tankslappers ut ur kurvorna heller eftersom det sitter en styrdämpare på original.

På landsväg är körkomforten bra, men "begränsad" i stan. Jag har vid flera tillfällen kört dagsetapper över 100 mil och det var inga problem att tala om. Jag tycker dock att fotpinnarna i originalutförande sitter för långt fram. Jag ah flyttat dem bakåt 2 cm och uppåt en cm men hade gärna haft dem ännu längre bak/upp. Jag verkar dock vara den ende som tycker så.

Jag kan tillägga att jag i flera brittiska Superbike-of-the-year-tester läst att de flesta testförare har haft sina bästa varvtider med just GSXR-600. De professionella räcerförare de haft med har dock vanligen kört fortare med t ex GSXR-1000 eller Aprilia RSV.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Okej !! tack för god infomartion... det blir nog till att prova en sån då...

Är det fler som har nåt att tilläga så gör det :tummenupp

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...