ang koniskt...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har testat ha på konsikt på min, men jag tyckte hojjen fick alldeles för högt "koniskt-ljud" av de, det överröstade lätt motorljudet! det e rätt litet, så min fråga e om ljudet blir olika pga diametern på filtret??

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
diametern på filtret är för att den ska passa på förknasaren!

hållermed om att ljudet e fel för en sporthoj

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
AdrenalineRush skrev:
jag har testat ha på konsikt på min, men jag tyckte hojjen fick alldeles för högt "koniskt-ljud" av de, det överröstade lätt motorljudet! det e rätt litet, så min fråga e om ljudet blir olika pga diametern på filtret??

haha, mitt vrålar på rätt fint det med, men har rätt högt avgasljud också så det matchar varann rätt fint!!

hur mkt "för litet" är det? för jag menar om det är FÖR litet för fögasaren så får du ju inte på det på förgasaren? :öl

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Re: Re: ang koniskt...

Olle skrev:
haha, mitt vrålar på rätt fint det med, men har rätt högt avgasljud också så det matchar varann rätt fint!!

hur mkt "för litet" är det? för jag menar om det är FÖR litet för fögasaren så får du ju inte på det på förgasaren? :öl

det ja menar e att själva konen e liten, men anslutningsdiametern går på galant! :D

jag har byggt ett hölje över det koniska för att dämpa ljudet, men inte så det stryper på nått sett

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Re: Re: Re: ang koniskt...

AdrenalineRush skrev:
det ja menar e att själva konen e liten, men anslutningsdiametern går på galant! :D

jag har byggt ett hölje över det koniska för att dämpa ljudet, men inte så det stryper på nått sett

Vad för hölje? Funkar det bra? Vad består det av? Jag gillar ljudet det koniska gör. Men jag gillar dock inte det slörpande insugsljudet på låga varv. Det sörplar ju som FAN :crash

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: ang koniskt...

Poffer skrev:
Vad för hölje? Funkar det bra? Vad består det av? Jag gillar ljudet det koniska gör. Men jag gillar dock inte det slörpande insugsljudet på låga varv. Det sörplar ju som FAN :crash

exakt, det där sörpel ljudet e jobbigt.. dånar juh bara man gasar litegrann :rolleyes:

jag bara byggde ett hölje runt hastigt av en pet-flarra o lite annat, har dock inte testat hur det låter nu...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Klart man ska ha insugsljud! :D Det är lite konsigt, att det låter mer ur insuget än motor/avgasljudet :D... :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...