ang skinnställs passform.....

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag vet inte ifall jag har ett för litet skinnställ, men hur långt upp ska stället gå vid smalbenen? :confused:
för när mitt e på, slutar det 1dm innan foten..... ska det sitta så "högt" upp??

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
MC-ställen sitter så gör dom..jag provade ett ställ o såg det, jag frågade självklart en av dom inne på affären och han sa att dom gör det för stövlarna kommer ju upp en bit också, och på race-ställ så har man ju oftast stövlarna utanpå stället :tummenupp
så du har ditt på det torra! :p

Ska själv in till stan nu i veckan o köpa ett sprojtans Alpinestar ställ! :crash

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
SimmPsi skrev:
MC-ställen sitter så gör dom..jag provade ett ställ o såg det, jag frågade självklart en av dom inne på affären och han sa att dom gör det för stövlarna kommer ju upp en bit också, och på race-ställ så har man ju oftast stövlarna utanpå stället :tummenupp
så du har ditt på det torra! :p

Ska själv in till stan nu i veckan o köpa ett sprojtans Alpinestar ställ! :crash

vilket ställ ska du köpa då?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jag ska köpa ett Alpinestar GPU! :tummenupp
Kommer bli ett STORT hål i plånboken..men men.. :crash
Vad har du för ställ?

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
SimmPsi skrev:
Jag ska köpa ett Alpinestar GPU! :tummenupp
Kommer bli ett STORT hål i plånboken..men men.. :crash
Vad har du för ställ?

jag har inget, men ska köpa ett nu i vår...funderar på arlenn ness eller alpinetsars... kan inte namnen på dom men fixar dom strax :D

Arlenn ness: Skinnställ Metal

alpinestars: TZ 1 svart, eller V4

Fast det du skul köpa va ju snyggt....you knever know förän man ha mamma och plånboken i handen :p

Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Härligt! :tummenupp

Du ska tänka på att dom ska sitta som korvskinn raceställ alltså.
när du provar ett ställ ska du givetvis provsitta på en hoj också för det är bara där den ska vara skön stortsett.att sitta på en bänk att fika lr bara stå upp är dom ju som sagt inte gjorda för :p

Ja o en sak till...lyssna inte på mossan..-Nää den där ser på tok för liten ut för dig...bla bla bla...ett skinnställ kan utvidgas upp till 5cm! :skrämd så du vet.. men växer man lite så finns det faktiskt lite knep man kan använda som t:ex duscha med stället på o ut o köra tills det blir torrt, men då får du nog smörja in det efteråt så det inte torkar ut. då har du anpassat det efter din kropp! :tummenupp

det är ett tips jag fick höra av en som jobba i affären! :D så om gymmet gör nån konstig ändrig på mig så är det duschen som väntar!h0h0h0 men ska nog ut o åka en VARM dag då...hehe :crash

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
jag har dock inte provat de ställen du provat :( men dom är ju bra snygga dom! :tummenupp
Jag får ta till det billigaste Alpinestar stället min plånbok är inte den fetaste... :rolleyes: men jag är nöjd ändå! :p

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har ifs också hört att det ska sitta en bit upp... men det är juh bäst att fråga :rolleyes:
jag har ett Dainese T2 :tummenupp

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Jo men gymmet och fotbollsträningarna är dåliga för ställen..:D

Morsan då vi var och kolla först..kollade jag på ett tz-1 åsså såg hon pjuckarna..du är ju ingen rymdfarare vet du :D ( sa mamma ) svarade jag med du har väll sett hur rossi gör *ironiskt*, då svarade hon med att är dom där slitna så plockar hon bort hojen ahahahahah

Jo jag vet..ha hört dom där tipsen förut..men tack ändå...

min plånkbok är mammas plånbok eller hur det nu heter ;)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
AAAAAAAAAHAHAHA rymdfarare!LOL var det bästa jag hört idag! :D
...Jo...fattar inte hur morsor får allt ifrån!Hur i hela h*lvete vet dom vem Rossi är!? :confused:

Blir till att leka på baksidan med en för liten BMX o ta kruvor med knäskrap :rolleyes:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Vad ska man ha för storlek på stället om man är omkring 180-182 och väger ganska precis 70 kg enbart muskler givetvis.. =)

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
SimmPsi skrev:
AAAAAAAAAHAHAHA rymdfarare!LOL var det bästa jag hört idag! :D
...Jo...fattar inte hur morsor får allt ifrån!Hur i hela h*lvete vet dom vem Rossi är!? :confused:

Blir till att leka på baksidan med en för liten BMX o ta kruvor med knäskrap :rolleyes:

HAHAHAH jo hon e rolig..ibland..:p

Jag å farsan sitter varje helg det är motogp och ser på det och ibland får morsan sitta och...även om hon sover mest hela tiden då :rolleyes:

hahaha..eller jo som jag försökte i vintras knäskrap med spark...lyckades inge bra ahhah

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Edholm skrev:
Vad ska man ha för storlek på stället om man är omkring 180-182 och väger ganska precis 70 kg enbart muskler givetvis.. =)

Jag är 190 centi å väger också 70 kulor. jag har ett väl inkört IXS Kyamalia eller vad fan det nu heter, size 52. Det sitter ju iaf som en kondom... men et finns lite plats över för magen dock... :D
man måste dock köra i kallingarna... :tummenupp eller långkalsonger. för det sitter åt om låren :brynad Men det är ju så det ska sitta! så du kanske skulle passa i ett 50 eller kanske 48
det bästa är att prova! prova gärna nåt som är användt ett tag. eftersom skinnet rör lite på sig efter ett tag

så här cool blir man :rock :tummenupp

Bifogat

• coola adde liten.jpg
    coola adde liten.jpg
    52.2 KB · Visningar: 265

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
ROCK ON!!! :rock
Får väl jag också ta o lägga upp en bild på mig i mitt SPROJTANS Alpinestar GPU-ställ!!! :crash Köpt idag!6h har jag haft det hemma nu! :D

Får slunga upp en bild här imorn då! :p

cool_adde

Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
SimmPsi skrev:
ROCK ON!!! :rock
Får väl jag också ta o lägga upp en bild på mig i mitt SPROJTANS Alpinestar GPU-ställ!!! :crash Köpt idag!6h har jag haft det hemma nu! :D

Får slunga upp en bild här imorn då! :p

Gör det!!!

alltid kul med nya prylar :brynad

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
cool_adde skrev:
Jag är 190 centi å väger också 70 kulor. jag har ett väl inkört IXS Kyamalia eller vad fan det nu heter, size 52. Det sitter ju iaf som en kondom... men et finns lite plats över för magen dock... :D
man måste dock köra i kallingarna... :tummenupp eller långkalsonger. för det sitter åt om låren :brynad Men det är ju så det ska sitta! så du kanske skulle passa i ett 50 eller kanske 48
det bästa är att prova! prova gärna nåt som är användt ett tag. eftersom skinnet rör lite på sig efter ett tag

så här cool blir man :rock :tummenupp

Ganska poser där va? :squid

cool_adde

Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
KawaF3771 skrev:
Ganska poser där va? :squid

såklart!!! lite inronisk får man väl alltid vara :tummenupp

Det är ju det hela denhär skiten går ut på! vem som kan vara mest ironisk och poseraktig!

Bifogat

• p4140012 liten.jpg
    p4140012 liten.jpg
    62.4 KB · Visningar: 175

Honda_Driver

Guest
Edholm skrev:

jag är 181cm lång 75kg lätt. har ett IXS Wizzard i size 50.

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
själv e man ca 180cm o väger 80kg (tränar seriöst) :fakta :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...