Ang: sponsring?

Therudeboy

Guest
Hur ska jag på snyggast och bästa sätt ragga sponsorer? Vill ju gärna ha en bra presentation om vad jag ska tävla inom osv. Kanske någon kan visa ett sponsor brev så man har nåt att gå på? //mvh

Therudeboy

Guest
Någon av er 40pers som läst borde väl veta lite?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska väl vara personligt och du måste kunna lista dina meriter. En sponsor vill inte satsa på dig om du inte kan övertyga dem publicitet.

Therudeboy

Guest
Men jag skulle behöva lite hjäkp på vägen med ett brev sen göra det till mitt personliga brev, har svårt för det här med presentation.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Personliga kontakter är nästan det enda som gäller. Vet folk som lagt ner multum på schyssta fyrfärgsfoldrar och knappt fått igen tryck-kostnaden.
Telefonsamtal till rätt person för att få in foten, sedan kommer du med en presentation av dig och teamet.

KIRE

Guest
Jag har fixat en del sponsring i andra sammanhang än motorsport men det borde funka ungefär likadant. Förutom då att alla är mera lika i motorsport så det är nog svårare att få spons kan jag tänka mig. Alltså kör man hoj gör man inget jätteunikt direkt utan precis samma som alla andra i samma typ av tävling.
Är man då ny och inte har några grymma meriter får man det nog väldigt svårt
om man inte känner någon personligen med stort inflytande och som tror stenhårt på en.

Men skriv ihop nått med följande punkter med iallafall

Varför vill vi ingå ett samarbete med X?

Vilken typ av sponsring behöver vi? (Pengar, prylar etc)

Vad ska vi använda sponsringsmedlen till?

Vilken typ av motprestation kan vi erbjuda företaget och/eller dess anställda?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
KIRE skrev:
Men skriv ihop nått med följande punkter med iallafall

Varför vill vi ingå ett samarbete med X?

Vilken typ av sponsring behöver vi? (Pengar, prylar etc)

Vad ska vi använda sponsringsmedlen till?

Vilken typ av motprestation kan vi erbjuda företaget och/eller dess anställda?

Där den sista punkten är viktigast.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
börja med att försöka få rabbater, kanske däck/delar till inköpspris o.s.v... det är alltid lättare än att få cash

Therudeboy

Guest
Okej tack för alla svar, ska se om man kan få ut nåt av det :)

KIRE

Guest
Therudeboy skrev:
Okej tack för alla svar, ska se om man kan få ut nåt av det :)

Pengar är nästan helt omöjligt att få enligt min erfarenhet. Då ska man vara en riktigt stor profil inom det man håller på med och företaget ska tro på en stenhårt. Att få rabatt på prylar man behöver är det man eventuellt kan räkna med om man är duktig på att snacka för sig.

Therudeboy

Guest
KIRE skrev:
Pengar är nästan helt omöjligt att få enligt min erfarenhet. Då ska man vara en riktigt stor profil inom det man håller på med och företaget ska tro på en stenhårt. Att få rabatt på prylar man behöver är det man eventuellt kan räkna med om man är duktig på att snacka för sig.

Finns dock massa företag som sponsrar motorsport häromkring så svårt tror jag inte det blir, ska försöka och se vad man får fram.

Har funderat lite på en presentation. En fråga är bara om man kan lyckas få något företag att sponsra med hoj, är inte RR jag tänkt att köra utan Minigp hojar :) Men men den som lever får se.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Therudeboy skrev:
Hur ska jag på snyggast och bästa sätt ragga sponsorer? Vill ju gärna ha en bra presentation om vad jag ska tävla inom osv. Kanske någon kan visa ett sponsor brev så man har nåt att gå på? //mvh

om du är infödd i anderstorp så har du dom största förutsättningarna av oss här på sh kolla vilka företag som brukar sponsra i byn ca 30st gör en sponsorpool där varje företag får punga ut ca 1000-2000+ moms du kan inte kräva för mkt som rookie men får du en plastfirma att sponra med tex 1000 spänn så kan du räkna med mer pengar när du klassat upp dig

Therudeboy

Guest
moto-gg skrev:
om du är infödd i anderstorp så har du dom största förutsättningarna av oss här på sh kolla vilka företag som brukar sponsra i byn ca 30st gör en sponsorpool där varje företag får punga ut ca 1000-2000+ moms du kan inte kräva för mkt som rookie men får du en plastfirma att sponra med tex 1000 spänn så kan du räkna med mer pengar när du klassat upp dig

Infödd är man väl inte, men alla vet vem man är. Får hoppas på det bästa i alla fall :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
håll koll på länken nedan, priserna är inte satta ännu, men snart och bra kommer det att bli.
MVH
Petter R

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...