Therudeboy
Guest
Hur ska jag på snyggast och bästa sätt ragga sponsorer? Vill ju gärna ha en bra presentation om vad jag ska tävla inom osv. Kanske någon kan visa ett sponsor brev så man har nåt att gå på? //mvh
KIRE skrev:Men skriv ihop nått med följande punkter med iallafall
Varför vill vi ingå ett samarbete med X?
Vilken typ av sponsring behöver vi? (Pengar, prylar etc)
Vad ska vi använda sponsringsmedlen till?
Vilken typ av motprestation kan vi erbjuda företaget och/eller dess anställda?
Therudeboy skrev:Okej tack för alla svar, ska se om man kan få ut nåt av det![]()
KIRE skrev:Pengar är nästan helt omöjligt att få enligt min erfarenhet. Då ska man vara en riktigt stor profil inom det man håller på med och företaget ska tro på en stenhårt. Att få rabatt på prylar man behöver är det man eventuellt kan räkna med om man är duktig på att snacka för sig.
Therudeboy skrev:Hur ska jag på snyggast och bästa sätt ragga sponsorer? Vill ju gärna ha en bra presentation om vad jag ska tävla inom osv. Kanske någon kan visa ett sponsor brev så man har nåt att gå på? //mvh
moto-gg skrev:om du är infödd i anderstorp så har du dom största förutsättningarna av oss här på sh kolla vilka företag som brukar sponsra i byn ca 30st gör en sponsorpool där varje företag får punga ut ca 1000-2000+ moms du kan inte kräva för mkt som rookie men får du en plastfirma att sponra med tex 1000 spänn så kan du räkna med mer pengar när du klassat upp dig
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |