Ang. Tailraisers

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
tänkte jag skulle höja min hoj en liten bit, har en gsxr600 1998.
tänkte bygga egna själv och använda originalen å gå efter, originalen ser långa ut.
min fråga är om nån vet om tailraiserserna ska va längre eller kortare de jag ska bygga eftersom den ska höjas?

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
På min bandit ska de vara kortare. Jag kortade mina 6mm och fick ne 3-4 cm högre häck....

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Vet inte hur det är på gixxer, men på min R6 ska den vara några mm kortare för att höja...

Ca 4-5 mm kortare höjer ca 3 cm... :yoparty

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
jasså, jag tänkte på det att det skulle va kortare men att det räcker med ca 5mm kortare för en höjning på ca 3cm det hade jag ingen aning om, tänkte mig en ca1-2cm kortare tailraiser än originalet, trodde det skulle göra samma i höjningen sen.

med andra ord ska jag börja med en ny som e 5mm kortare? eller mer sedan om jag vill höja mer?

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
boki79 skrev:
2212747 jasså, jag tänkte på det att det skulle va kortare men att det räcker med ca 5mm kortare för en höjning på ca 3cm det hade jag ingen aning om, tänkte mig en ca1-2cm kortare tailraiser än originalet, trodde det skulle göra samma i höjningen sen.

med andra ord ska jag börja med en ny som e 5mm kortare? eller mer sedan om jag vill höja mer?

Precis... :tummenupp
Läs mer här...
Vet inte hur det är med gixxer som sagt :) Men så är fallet med R6 iallafall...

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
Ascari skrev:
2212791 Precis... :tummenupp
Läs mer här...
Vet inte hur det är med gixxer som sagt :) Men så är fallet med R6 iallafall...
tackar så mycket, på min e det 2 styck på vardera sida som håller dämparen, höjer nog upp den på depåstöd och sen tar jag dämparen med domkraft underifrån.
får nog göra mall på mina mindre som jag nog får lämna in på nån vattenskärningsfirma så det blir riktigt finskuret.
tyvärr e dom slöa, har ett annat bygge inne nu som skulle varit färdigt på 3 veckor som senast sa de, e uppe i 12 veckor nu som jag väntat på att det ska bli färdigt, skulle inte förvåna mig om grejerna inte passar efter all väntan.
ska få dit gsxr1000 2001 6 kolvsok gula fram på min -98, så det e adapters jag har inne för konstruktion.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...