Annat namn för tidsoptimist?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har en tjejpolare som är en sån otrolig tidsoptimist och vi satt och diskuterade detta en kväll.. Finns det några andra passande namn för en person som henne? Gärna lite negativa. :mad:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Egoist kan man väl kalla henne eftersom alla andra får vänta hela tiden?

P.s Har du provat att :borra? :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Egoist kan man väl kalla henne eftersom alla andra får vänta hela tiden?

P.s Har du provat att :borra? :D

I det här fallet har det inget alls med att hon låter andra vänta, för det gör hon inte utan mer så att hon hela tiden lyckas ta på sig alldeles för mycket att göra så hon är konstant stressad.

Nej.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
I det här fallet har det inget alls med att hon låter andra vänta, för det gör hon inte utan mer så att hon hela tiden lyckas ta på sig alldeles för mycket att göra så hon är konstant stressad.

Nej.

Ahaaa...hon är en såndär överenergisk självplågare? :gnissla
En optimist med övertro på sin egen förmåga kanske?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag e jävligt duktig på att vara överoptimistisk med tid oxå.
Man vet att man har skit att göra sen tänker man "äh fan det där är ju hur långt som helst kvar till" sen kommer det klassiska "HELVETE!"

Häromdan skulle jag till doktorn kl 09.00 och jag hade sovit jäääääävligt dåligt pga grisfebern med hosta och allt. Kl 08 står jag i hallen hemma och tittar på sängen. Tänker att jag kan lägga mig ner och vila lite bara, inte sova, viiiila.
Jo tjena det tod 0.2 sekunder så sov man ju som en gris. 08.55 flyger man upp i givakt. 09.02 Stod jag i receptionen hos doktorn :D

Visste ni att tiden är relativ. Den går saktare ju högre man skriker "HELVETE!"

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
08.55 flyger man upp i givakt. 09.02 Stod jag i receptionen hos doktorn :D

Visste ni att tiden är relativ. Den går saktare ju högre man skriker "HELVETE!"

Det där är faschinerande. Hur mycket jag än försöker lyckas jag aldrig göra mig klar på morgonen på mindre än 15min om jag har gott om tid.

Har jag bråttom hinner jag både borsta tänder, klä på mig, packa väskan och bädda sängen på 5minuter blankt.

Merovingian

Guest
Det där är faschinerande. Hur mycket jag än försöker lyckas jag aldrig göra mig klar på morgonen på mindre än 15min om jag har gott om tid.

Har jag bråttom hinner jag både borsta tänder, klä på mig, packa väskan och bädda sängen på 5minuter blankt.

Jag upplever precis samma sak.
Om jag vill att det ska gå fort får jag inte använda tandkräm och borsta "ordentligt". Tandborstning tar annars 20 minuter. Och då skojar jag inte. Inte ens lite.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dra fram klockan x antal minuter, gör så för att inte missa tåget och peppar peppar så har det inte hänt under en enda gång under de tio åren jag har åkt.

Hur svårt kan det va :huvet :)rolleyes:)

Den värsta tidsoptimisten måste dock vara SJ, många gånger jag har funderat på om de inte vore bäst att någon bokstavligen satte en raket i arslet på dem så de passar tiderna någon gång.. :gnissla

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Haha jag är själv en sjuk tidsoptimist. Tack vare det känner jag mig knappt aldrig stressad, det är ju det positiva. Men jag är ofta inte sen, jag är liksom bra på att förutsäga och planera :D

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Tid är ett väldigt abstrakt begrepp, faktisk tid och upplevd tid verkar aldrig vara lika. Jag anser att upplevd tid är mer konkret än tiden som visas av en apparat.

Om nån säger åt mig att det är möte efter lunch är sannolikheten stor att jag dyker upp när jag ätit klart (och fått mig en kopp kaffe), men om det är möte klockan 13.00 istället lär jag som bäst dyka upp en halvtimme sen efter det att någon ringt och påmint mig.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dra fram klockan x antal minuter, gör så för att inte missa tåget och peppar peppar så har det inte hänt under en enda gång under de tio åren jag har åkt.

Hur svårt kan det va :huvet :)rolleyes:)

Den värsta tidsoptimisten måste dock vara SJ, många gånger jag har funderat på om de inte vore bäst att någon bokstavligen satte en raket i arslet på dem så de passar tiderna någon gång.. :gnissla

SJ e fan helt katastrofala. Använder de ens tid som mätinstrument?
Jag är helt övertygad om att de gått ner på att ens komma fram överhuvudtaget, är de inom nån timme när tidsmässigt så är det ju snarare ett mirakel.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ett tips för er tidsoptimister är att alltid avrunda allt uppåt till närmaste halvtimme. Dvs tror du det tar 15 minuter, räkna på att det tar en halvtimme. 50 min = en timme. Osv. Införde det systemet för mig själv för 10 år sen och det funkar perfekt.

En passande term för henne är klockignorant.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ett tips för er tidsoptimister är att alltid avrunda allt uppåt till närmaste halvtimme. Dvs tror du det tar 15 minuter, räkna på att det tar en halvtimme. 50 min = en timme. Osv. Införde det systemet för mig själv för 10 år sen och det funkar perfekt.

En passande term för henne är klockignorant.

Vakna - 30min
Snooza - 30min
Duscha - 30min
Borsta tänderna - 30min
Frukost - 30min
Hitta dataväskan - 30min
Skrapa rutorna - 30min
Köra till jobbet - 30min
Stanna och tanka - 30min
Hitta parkering - 30min
Lyssna klart på den där sköna låten på radion - 30min
"Släppa av ungarna vid poolen" - 30min

osv...

När går du upp på morgonen egentligen??? :näsblod

• Gilla
Reaktioner: S84

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vakna - 30min
Snooza - 30min
Duscha - 30min
Borsta tänderna - 30min
Frukost - 30min
Hitta dataväskan - 30min
Skrapa rutorna - 30min
Köra till jobbet - 30min
Stanna och tanka - 30min
Hitta parkering - 30min
Lyssna klart på den där sköna låten på radion - 30min
"Släppa av ungarna vid poolen" - 30min

osv...

När går du upp på morgonen egentligen??? :näsblod

Du är statsanställd märker jag på din utpräglade oförmåga att gruppera saker. :tummenupp

Morgonrutinen, dvs från vakna till utgång genom dörren = 30 min. Gillar du att snooza, ställ klockan på en timme innan du måste gå!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är tidsrealist, vilket innebär att alla tidsoptimister upplever mig som pessimist... Ända tills de överbevisats av att saker faktiskt tar längre tid än de trott. Möjlig nackdel kan vara att man betraktas som slö och lat om man t.ex. säger att fasadmålningen tar hela sommaren (minst). I själva verket har man då räknat in allt annat som händer och inte den faktiska tiden man verkligen står med penseln i handen.

Om en tidsoptimist får stå för planering av händelser, innebär det att alla får stressa ihjäl sig för att ens försöka möta de knappa tidsramarna (alternativt tillbringar tiden med att sitta och vänta på möte med den försenade optimisten).

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år