Annonserna.... Nu får det fan vara nog!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nu borde nån styra upp dom lite.
Om jag söker på "motorcycklar, max 20K" vill jag inte få upp massa reservdelar. Inte heller är jag intresserad av beggade rejsdäck eller dambyxor i goretex.
Är det för att folk inte kan lägga in en annons i rätt kategori så får väl någon moderera det.

Kan inte annonserna få plats på förstasidan, det är säkert färre som kolla de nu än vad det var när de låg väl synliga.
Det här kan vara Sveriges bästa annonssite för hojdelar och tillbehör, låt inte den chansen försvinna.
Fäääta pengar finns att tjäna Swetie.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Samt ta bort annonser som är 3mån lr äldre automatiskt så man slipper se dom, har man inte fått sålt grejjorna på 3 mån orkar man väl lägga in en ny.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Några feta pengar finns det inte att tjäna. Men jag kan ta och titta på det hela nu och omstrukturera litegrann.

Förslag och tips på ändringar mottages HÄR.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kanske skulle kunna ha en månads tid innan annonserna utgick, och vill man ha kvar den längre så kan det skickas ett mail och sen kan man enkelt förlänga den en månad till?

*Edit: Man borde också kunna välja kategorier, dvs de översta tex "Supermotard" *Edit2, oops, det kanske bara gällde supermotard :p

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
OlleR skrev:
Kanske skulle kunna ha en månads tid innan annonserna utgick, och vill man ha kvar den längre så kan det skickas ett mail och sen kan man enkelt förlänga den en månad till?

Låter som en vettig ide. Sen antar jag att man kan editera annonserna i efterhand? Det gör inte folk utan de skickar in en ny verkar det som.
Finns det en spärr så man inte "klickar två gånger" när man skickar annonsen?
Man kanske ska ha en spärr så man inte kan ha samma rubrik eller nått på två anonser?
Men det jobbigaste nu är att man inte kan sortera. Trycker man bara på "Säljes" så får man köpesannonser oxå.

Swedie skrev:
Några feta pengar finns det inte att tjäna.
Vilken pessimist du är, Blocket drog in 200mille har jag för mig ifjol. Skaffa dig en bit av kakan du.

Last edited:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Något som jag stör mig på är om man gör en filtrering på t.ex. priset, att man bara vill ha hojar mellan 20000 och 30000 osså får upp en lista så är det ju okej, men när du går till nästa sida med sökresultat så är filtreringen borta...jobbigt!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Victor skrev:
Vilken pessimist du är, Blocket drog in 200mille har jag för mig ifjol. Skaffa dig en bit av kakan du.

du som kanske kan fixa... ? ... betalningssystemet blocket använder sig av. Dock vill jag först få så SH har minst 50 annonser om dagen.

håller på att tweaka lite och justera efter önskemål som kommit in under veckorna.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Swedie skrev:
du som kanske kan fixa... ? ... betalningssystemet blocket använder sig av.

Inte en blekaste. Jag kan höra men det är inte troligt att nån vet nånting.
Däremot vet jag att moderator-tjänsten är inhyrd. På själva blocket jobbar bara typ fem pers. Plus tio som sitter i styrelesn.

Om du ska börja ta betalt för annonserna så är det verkligen ett krav att folk ser dom, det kan jag inte tänka mig att nån gör idag.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Victor skrev:
Om du ska börja ta betalt för annonserna så är det verkligen ett krav att folk ser dom, det kan jag inte tänka mig att nån gör idag.

dock är det fler och mer "seriösa" annonser nu än när jag hade de på framsidan... Men kan se om jag hittar en struktur som fungerar på framsidan.

5 som jobbar o 10 i styrelsen som delar förtjänsten? lol

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Swedie skrev:
dock är det fler och mer "seriösa" annonser nu än när jag hade de på framsidan... Men kan se om jag hittar en struktur som fungerar på framsidan.

5 som jobbar o 10 i styrelsen som delar förtjänsten? lol

Jag kan ställa upp att ingå i styrelsen i så fall :)

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Du kan lätt dra in pengar på om man skickar ett sms till ett nummer. Varje annons kostar 10kr. Det är inga pengar. Bara de att vad det kostar att ha ett sånt nummer.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
DJM skrev:
Du kan lätt dra in pengar på om man skickar ett sms till ett nummer. Varje annons kostar 10kr. Det är inga pengar. Bara de att vad det kostar att ha ett sånt nummer.

Allså, jag tror inte att det är nån ide att ta betalt för annonser. Däremot lockar det flera besökare.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Victor skrev:
Allså, jag tror inte att det är nån ide att ta betalt för annonser. Däremot lockar det flera besökare.

Varför tror du inte det? iförsig är det bra när det är gratis. Men tänk på att det är en jävligt stor sajt med många användare.

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
det mest störande med annonserna när dom syndes på första sidan var att dom flesta uppdaterade sina annonser hela tiden så när min annons legat ute 3 dagar så var den ju på tredje sidan tråkigt/fredrik

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Passar på att komma med lite önskemål då.

Det skulle vara bra om man tex kunde söka på både en specifik hoj och årsmodell osv, lättare o ge ett exempel:
Suzuki GSXR 600, årsmodell mellan 00-02, pris under 70'
Eller
Runt 750cc, nyare än 02, pris 60-80, sporthoj.

Skulle man kunna söka på så vis hade det varit rätt perfekt.

EDIT: Gärna så man kan sortera resultaten efter pris med...

Last edited:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
PULVER skrev:
det mest störande med annonserna när dom syndes på första sidan var att dom flesta uppdaterade sina annonser hela tiden så när min annons legat ute 3 dagar så var den ju på tredje sidan tråkigt/fredrik

Håller med dig. Skulle sedan annonsen kosta 10-15kr tror jag nog snart vi skulle slippa sånt.

/Peter

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...