Ansiktsmask till Arai?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Är det ngn som vet vart man kan köpa lösa ansiktsmasker till en Araihjälm? Jag köpte en Arai GP-5X på "På två hjul" i Gbg som Lelles reade ut och den saknade ansiktsmask. Har hört att man kan köpa lösa sådana och montera i hjälmen. Stämmer det? Visiret immar igen för minsta lilla. Dock inte när man kör fort fort;-P Lite jobbigt däremot vid trafikljusen mm.

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Har haft samma problem, och har nu beställt en Respro Foggy Mask, som verkar vara ett prisvärt alternativ. 16 pund inkl frakt på ebay, borde dyka upp nu i veckan så kan du få en recension sen. Men det är många här som snackat om den i andra trådar, sök i forumet efter imma, eller imskydd eller liknande som hittar du en hel del. :tummenupp

http://www.respro.com/products/racing/road-racing/foggy_mask/

Wander

Medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Allt sålt
Jepp det finns till Arai att köpa.
Men jag tycker du ska köpa Shoeis som är mycket bättre.
Samma pris typ 200:-.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Tackar för tipsen, men eftersom hjälmen GP-5X är lite ovanligare och därmed krångligare att hitta visir till så blir det nog en foggy mask istället. Har inte lust att borra i visiret som man tydligen måste göra då om man inte kan beställa ett färdigt visir.
Lite väl dyrt för en mask, men vad gör man..:)

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Tackar för tipsen, men eftersom hjälmen GP-5X är lite ovanligare och därmed krångligare att hitta visir till så blir det nog en foggy mask istället. Har inte lust att borra i visiret som man tydligen måste göra då om man inte kan beställa ett färdigt visir.
Lite väl dyrt för en mask, men vad gör man..:)

Fick min foggy mask idag med posten. Funkade klockrent att köpa via ebay från twowheelcentre. Köpte den i fredags och fick den alltså idag.

Har precis satt i den i hjälmen och testat och första reaktionen är ju att det är lite ovant att ha en mask över hela näsan. Jag hade inte riktigt fattat att den skulle sitta så tight på näsan, men jag antar att det är en vanesak. I min arai condor blir man dessutom tvungen att sätta fast mitt över luftintaget vid munnen vilket jag antar kommer försämra ventilationen i hjälmen lite.

Men ska bli kul att testa hur den funkar vid körning. Om man i värsta fall skulle fortsätta tycka att den är lite obekväm så kan man ju ha den med i fickan och sätta i den när det blir kallt/regn. Det visar sig!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy