Anskaffande av sponsorer?

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Anskaffande av sponsorer?

Som rubriken lyder, hur skaffar man sponsorer? Jag har en brorson som är jävligt duktig i karting... Vilken strategi skall man ha för att gå vidare med sponsoravtal? De har endast pengar för två år till med racing...

Det är lite tråkigt att kariärren tar slut vid 11 års ålder!!

Så lite hjälp vore tacksamt!!!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Personliga kontakter, proffsig exponering och någon form av motprestation är nog vägen till framgång inom sponsorsökandet.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
tänk dig själv. varför vill man sponsra en liten kille som kör karting. alltså no offence, utan vill bara få dig att tänka rätt.

jo,
- aningen pga att du känner killen
eller
- att du får något för det... vad kan ni ge en potensiell kund, så det blir värt det att ge sponsorslantar?

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
tyvärr,karting med sina 25 klasser och naiva reglementen har tyvärr dödat intresset för den klassen,smartare att gå över till instegsklass i formel och på detta vis promot:a sin överggr och jobba på ett internationellt mål istället.även om du vinner kz2 20 ggr så är den meriten inte värd mycket,men från formel till internationell serie eller radical är betydligt enklare.
summering:talang i karting är inte värdefull,talang i formel öppnar många dörrar.
som vanligt är det med sponsring,ekonomisk insatts kräver motprestationer.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Var inte rädd att fråga olika företag, inga kommer till dig. Jag har ett par egna företag, men är också anställd på ett stort företag och där har varje avdelning rätt att sponsra div saker med 5000/sökande utan att begära så mycket tillbaka. Brukar vara skor/kläder till knattefotboll, samt till ridskolor, då kräver vi ingen logga eller liknande. Jag och en kompis sponsrar en tredje kompis dotter som kör gokart, för att de har det svårt för att gå ihop totalekonomiskt. Sen sponsrar jag handikapp tennis pga min son sitter i rullstol.

I år kommer jag personligen sponsra en kille i roadracing, det hade jag ingen tanke på från början, men ett trevligt brev och utförlig beskrivning vart pengarna tar vägen gjorde att han fick ett femsiffrigt belopp.

Så fråga runt och ha någon form av koncept med dig. Jag hade börjat med däcksfirmor/oljor.

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Tack för svaren!

Vi kommer väl fortsättningsvis sponsra via familjen. Det där med formel är lite körit då karting redan är på gränsen. Vad skulle en formelsatsning kosta? Av de som håller på, förmodar jag bara att Kenneth Hanséns son har ekonomiska möjligheter att genomföra en sådan satsning.

Men vi kämpar på!!

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
lycka till med vilka medel det nu än blir. :tummenupp

skicka ut ett rejält gäng med sponsorförfrågningar, men kom ihåg att det ska finnas någon slags vinning för dem, om du vill att nån ska nappa. för ingen gillar att GE bort pengar ur sina företag.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping