Använd hjälm

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Använd hjälm då ni kör.

har själv nu legat på intensiven en månad efter att jag inte gjort det

hjärnopererad dessutom.

men jag ska själv köra hoj igeen så var inte oroliga :)

rehabilitering några veckor fattas nu bara.

en jävla tur jag lever. alla läkare sa jag skulle dö :huvet

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tur i oturen då! :) Varför körde du utan hjälm från början? Lycka till med rehaben!

Bra med ett varnande exempel, men tyvärr så tror jag att dom som borde bli berörda ser det som läskigt, men det händer ju inte dom :huvet

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Tur i oturen då! :) Varför körde du utan hjälm från början? Lycka till med rehaben!

Bra med ett varnande exempel, men tyvärr så tror jag att dom som borde bli berörda ser det som läskigt, men det händer ju inte dom :huvet

Hade fört hojjen på vinterfövaring och ville ta en sista provtur, och hade inte med någon hjälm.

skulle ta sista förden dumt nog utan hjälm. och har tydligen dragit över på bakhjulet

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Otäckt..... Hoppas du blir helt återställd... Å de är fan sant att man ska hoppa över sista; ölen, slalomvändan, crossvändan osv........

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Oj vilken bild. Jag blir faktiskt lite illa till mods när jag tittar på den.
Tur att du är på bättringsvägen.

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Wow, det såg lite nasty ut det där du.... Det där med sista vändan är alltid dumt. Förra året la jag hojj-fan i en rondell på "sista repan". VÅGA VÄGRA SISTA!!! ;)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Wow, det såg lite nasty ut det där du.... Det där med sista vändan är alltid dumt. Förra året la jag hojj-fan i en rondell på "sista repan". VÅGA VÄGRA SISTA!!! ;)

Ja men det svåra är o känna igen en "sista repa" menar det kan jue va många till efter....:gnissla
alt. så får man försöka lura "ödet" o ALDRIG tänka "detta blir sista repan för i år" för då är det kokt...lr om man tänker "EFTER denna rundan så ska ja köra min sista repa för i år" :D :tummenupp

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
jag kör aldrig någon sista runda :) man får köra året runt så kan man aldrig skada sig så där :p
men jävligt tråkigt att höra, hoppas hojen inte blev allt för skadad, men nu har du något att fixa med i vinter i allfal :)

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
haha skulle inte jag göra, jag skulle försöka ta mig till garaget och fixa den direkt :p men nu har jag ju inte något annat i livet en min motorcykel :p hehe

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSXR 750
:näsblod

Läbbigt.. hoppas det går bra. Har själv klantat till det ett antal ggr, skrubbsår mitt värsta straff. Spräckte en komposithjälm förra året, skulle bara köra hem hojjen.. Blev en highsider i typ 40 knyck, flög som en vante och landade hårt.

Hursom, vill inte vara dystergök men att lära av andras misstag är ju aldrig fel. Man vet att det är farligt att köra för fort men man gör det ändå, man vet att det är farligt att åka på bakslangen men man gör det ändå. Men att vara medveten om var faran lurar gör ju att man kan fatta bättre beslut.

Skulle vilja rekommendera följande dokument på detta tema.. intressant läsning faktiskt. Dessutom notera att 20% av alla hojåkare som kolar vippen har kört utan eller felaktigt spänd hjälm (förvånande eller ej men 90% av dessa med droger i kroppen:confused: :confused: ). Skulle gärna ha tag i mer färsk statistik men har inte hittat nåt.

http://publikationswebbutik.vv.se/u...v_vagverkets_djupstudiematerial_2000_2003.pdf

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
tack för alla lyckönskningar, jag blir bättre varje dag :)

Blir lite nojig då ja sj körde en testrunda efter bänkning på 1.1km utan hjälm (ett "villa" kvater runt)...tur ja fegar för mkt när ja inte har hjälm på...:gnissla

men en sak undrar ja...är du hemma nu lr?? menar hur i helsike kommer du åt en dator på sjukan?? +inga :tuttar på sjukan? :D (får jue leta efter ngt positivt när det gått som det gått..) krya på dig! :pannkyss

haha skulle inte jag göra, jag skulle försöka ta mig till garaget och fixa den direkt :p men nu har jag ju inte något annat i livet en min motorcykel :p hehe

Håller med!! :yoparty om alla tänker på hur det gått med en så är det jue inte mer än rätt ngn tänker på hojen...:D

Last edited:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Blir lite nojig då ja sj körde en testrunda efter bänkning på 1.1km utan hjälm (ett "villa" kvater runt)...tur ja fegar för mkt när ja inte har hjälm på...:gnissla

Blir?? eller blev?
Vad i hela världen skulle du testa efter en bänkning? i ett villakvaRter? Å dessutom fega?

Skulle du försöka hitta den sista ponnyn du inte visste du hade kunde jag kanske fattat...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy