Enda anledningen skulle vara att de sitter så jävligt ( som de ofta gör ) att skallen deformeras vid demontage. Jag hade dock en skiva som satt med skruv+mutter på baksidan, som var lätt ovala ( muttrarna )och fick inte återmonteras, vilket jag gjorde ändå och en mutter lossnade, skruven åkte ut en bit och låste framhjulet, pajade gaffelbenet så oljan åkte ut och jag kanade förvånad en bit bredvid hojen. Ont och dyrt.
Det var det jag tänkte komma till också, kanske skulle starta en ny tråd, men 3 st skruvar har jag lyckats få runda!
Antar att insexnyckeln inte var den bästa, brukar sätta dit en insexnyckel och banka till med en tung hammare så knäpper det till bara och så är det bara gänga upp skruven. Har aldrig varit något problem tidigare men nu har det hänt i all fall. Tänkte köra torx-metoden, men min största torx är för liten, tror inte torx kommer hjälpa heller då de sitter med loctite. Har bankat på dem och kört med värmepistol. Vill inte prova grispitt-metoden och vill inte borra bort skruvhuvudet för att sedan lossa skruvarna med polygrip, ger mig fan på att nån av dem går av då.
Är det någon här på Sporthoj som har lust att hjälpa mig svetsa mot ersättning. Alltså, jag kommer förbi dig med hjulet och får hjälp att svetsa på en insexnyckel på varje skruv, borde räcka med några svetsloppor på varje insex mot skruvskallen, tar väl en 10-15 minuter och du får en trehundring eller nått? Vore kanon