Försökt på egen hand få reda på någon sorts sanning men alla säger olika så kul att höra vad vi kan komma fram till här.
Som jag använder slirkopplingen idag är det tex på start/mål på Gelleråsen där jag ligger fullt på 6:ans växel innan man börjar förbereda sig inför trösen.
Brukar lägga an bromsen och växla ner till 4:an och släppa ut kopplingen och låta varven stilla sig lite för att sedan växla ner till 2:an och dumpa kopplingen och sedan påbörja instyrningen.
Ta 3 växlar i ett svep så låter cykeln som det skall explodera men två åt gången samtidigt som man bromsar ner hastigheten känns rätt.
Åsikter på detta?
Som jag använder slirkopplingen idag är det tex på start/mål på Gelleråsen där jag ligger fullt på 6:ans växel innan man börjar förbereda sig inför trösen.
Brukar lägga an bromsen och växla ner till 4:an och släppa ut kopplingen och låta varven stilla sig lite för att sedan växla ner till 2:an och dumpa kopplingen och sedan påbörja instyrningen.
Ta 3 växlar i ett svep så låter cykeln som det skall explodera men två åt gången samtidigt som man bromsar ner hastigheten känns rätt.
Åsikter på detta?