Använder ni skyddsväst samt nackskydd?

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Tjena!

har börjat med riskettan ska börja övningsköra i vår
nu till frågan har beställt alpinestars textiljacka Tdyno svart från 24 mx samt
alpinestars long range dry star hängslebyxa, nu undrar jag ska man ha skyddsväst under, såg att 24mx hade ett shysth säkerhetsväst eller räcker det med skyden som var i jackan, ska man annars ha ett extra ryggskyd under jackan
frågor från en nybörjare.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Inbyggda ryggskydd ger jag inte mycket för, men de övriga skydden i skyddsjackor tycker jag räcker fullgot... å andra sidan så kör jag oftast i tissha, så länge vädret tillåter det :yoparty

Last edited:

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
jag kör alltid med ett riktigt ryggskydd under jackan och sitter det ett inbyggt ryggskydd i jackan från början river jag ut det. Dom inbyggd skydd jag sett har itne alls varit i klass med dom man kan köpa lösa

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Rekomenderar att köra skyddsväst under textiljackan.
Jag har vurpat i textilkläder med endast de inbyggda skydden och jag skrapade mig rätt bra...

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
extra (riktigt) ryggskydd = JA

Skyddsväst = Får du plats med den under jackan så använd det, skydden sitter på plats mycket bättre när du vurpar.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
ok tack för snabba svar fick jackan och det andra i dag ,jackan var precis lagom tror inte jag skulle fått plats med ryggskydd under
har skickat tillbaks ska få större storlekar vill ju ha plats med ett löst ryggskydd, skyddsvästen funderar jag på att skaffa när jag skaffat hoj
fick den med satt riktigt bra men var för liten
jag funderar på ett riktigt nackskydd kör ni med det?

Skyddsväst = Får du plats med den under jackan så använd det, skydden sitter på plats mycket bättre när du vurpar.[/QUOTE]

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...