Aprilia AF1 125 Sport -90

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Hej, har nyligt köpt en Aprilia AF1 125 Sport -90. Den går faktiskt som ett skott men den är inte inkörd än, ny kolv och cylinder +- lite annat. Men jag undrar hur mycket soppa drar den? Han som jag köpte den av TROR att den drar mindre än 0.5l/mil om man kör lugnt och 0.5l/mil om man kör hårt. Stämmer det eller är han helt ute ock cyklar utan sin motorcykel?

//Ralle

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Jo iof men det finns väll fler än mig som har en sån motorcykel? För att dom borde ju dra ungefär lika mycket. Och annars så är den ommålad till helvit, lägg gärna upp bilder lr tipsa om hur jag kan måla om den :D

//Ralle

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tanka fullt, kolla vad mätaren står på. Nästa gång du tankar kollar du hur mycket bensin du får i och hur långt den har gått sen förra gången du tankade. Sedan tar du antalet liter du tankade och delar med antalet mil.:tummenupp Oj så lätt det var :)

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Grappy skrev:
2424373 Tanka fullt, kolla vad mätaren står på. Nästa gång du tankar kollar du hur mycket bensin du får i och hur långt den har gått sen förra gången du tankade. Sedan tar du antalet liter du tankade och delar med antalet mil.:tummenupp Oj så lätt det var :)

Jo men det är det att jag har inte tagit kortet och hastighetsmätaren funkar inte=jag kan inte kolla hur långt den har gått på sistone. Ska fixa lite småsaker på den i vinter som oljefilter, hastighetsmätare och termostaten. Men några förslag på lackering?

//Ralle

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Wolfen skrev:
2424613 Jo men det är det att jag har inte tagit kortet och hastighetsmätaren funkar inte=jag kan inte kolla hur långt den har gått på sistone. Ska fixa lite småsaker på den i vinter som oljefilter, hastighetsmätare och termostaten. Men några förslag på lackering?

//Ralle

Den drar lagomt mycket, spela roll, du märker när du behöver tanka. Du kan då köra bra långt på varje tank eftersom den rymmer 20 liter ungefär.

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Hur snabbt går din aprilia af1:a? Och är den ostrypt.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
ekenz skrev:
2428391 Hur snabbt går din aprilia af1:a? Och är den ostrypt.

Är strypt genom avgasporten, toppar typ 165-170. Vet inte hur mycket strypt den är och är inte så hajj på sånt så jag ska fråga han jag köpte den av.

//Ralle

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Wolfen skrev:
2429173 Är strypt genom avgasporten, toppar typ 165-170. Vet inte hur mycket strypt den är och är inte så hajj på sånt så jag ska fråga han jag köpte den av.

//Ralle

Toppar den 165-170 så är den antagligen inte strypt eller så har du en riktig lyckomätare.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Bärgren skrev:
2429332 Toppar den 165-170 så är den antagligen inte strypt eller så har du en riktig lyckomätare.

Hehe då kanske den bara är strypt på papper då. Vet ni om dom kollar sånt på besiktningen?

//Ralle

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Wolfen skrev:
2429816 Hehe då kanske den bara är strypt på papper då. Vet ni om dom kollar sånt på besiktningen?

//Ralle

De behöver isåfall en bromsbänk för att ta reda på det. Visst, de kan sätta sig på hojen och åka runt men kan aldrig hävda till 100% att den är avstrypt på det sättet.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Okej dom lär väll knappast sätta den på en bänk här iallafall, vet du vad såna här mopeder ligger på för hk? AF1 sport alltså, inte sintesi lr futura?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Wolfen skrev:
2431320 Okej dom lär väll knappast sätta den på en bänk här iallafall, vet du vad såna här mopeder ligger på för hk? AF1 sport alltså, inte sintesi lr futura?

Runt 27.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Okej vad är det lätt mc får ligga på? Visst var det under 20? Vet bara att det är 11kw max iaf.

//Ralle

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Wolfen skrev:
2431363 Okej vad är det lätt mc får ligga på? Visst var det under 20? Vet bara att det är 11kw max iaf.

//Ralle

:va

De får max ligga på 11kw som är runt 14.9hk.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Ah okej, man får ju antagligen läsa om allt det där när man tar kortet skulle jag tro, för det lär ju höra till :D. Vet du om det är lätt/billigt att byta termostaten eller ev. fixa den? Hastighetsmätaren kostar bara 50 spänn så det är ju ingenting å filtret är inte så mycket dyrare.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Wolfen skrev:
2431385 Ah okej, man får ju antagligen läsa om allt det där när man tar kortet skulle jag tro, för det lär ju höra till :D. Vet du om det är lätt/billigt att byta termostaten eller ev. fixa den? Hastighetsmätaren kostar bara 50 spänn så det är ju ingenting å filtret är inte så mycket dyrare.

Det har jag faktiskt ingen aning om.

apriliaaf1

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
aprilia af1 sport
hojhoj jag har en aprilia af1 sport 90 själv och är jävligt nöjd med den
den är omlakad i lusifer röd (djävuls rös) med vit stext som det står arilia och af1 jävligt snyggt faktist endast fälgarna som ser lite fula ut
min drar 0.6 l/m vid lungn körning och närmare 0.7-0.8 vid hård körning
men det brukra bli ungefär 0.7 för varje tank
jag har en liten fråga jag undrar om du har använt reserven på din tank någon gång
min soppa kran var trasig så jag har byt den men jag förstog mig aldrig på hur reserven fungerade :confused:
jag undrar om du vet om den funkar (har inte vågat tjansa)
anars är det en väldigt bra hoj lätt att förstå sig på (förutom soppa kran)
de som kan vara lite krånglit är dock elen italenare är väll inte direkt kända för bra elektronik :gnissla
men anars en bra cyckel går bättre än de flästa andra cyklarna bla nr nya och gammla derbi och vissa rs:D faktist väldigt kul när man kommer på en gammal hoj och kör ifrån alla andras nya rs och nsr har dock inte kört mot någon cagiva än är det någon som har någon runt avesta???
ses i sommar i så fal :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...