Aprilia AF1:a Futura

Marco

Vid 200km/h börjar livet!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
RD 125 -85 [SÅLD]
Jag vill ha massa/all info ni har/kan få om den hojjen! skulle va snällt!!
MVH: Marco

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
1'a snygg som bara in i h*lvete!!
Nu lånar jag parres bild! ;)

Bifogat

• aprillia af-1 futura.jpg
    aprillia af-1 futura.jpg
    64 KB · Visningar: 303

Marco

Gick med
5 Apr 2003
Hoj
RD 125 -85 [SÅLD]
Gött, men vart kan man få tag på en sådan bra pris, förutom blocket ?!

Marco

Gick med
5 Apr 2003
Hoj
RD 125 -85 [SÅLD]
aaa, de va fina grejor på bike sidan :> aa får jag väl titta på mobile då!! hehe, tack för råden ;)

Marco

Gick med
5 Apr 2003
Hoj
RD 125 -85 [SÅLD]
Ja, Allt, Topp fart enligt mätaren, ca: pris utan imoport, vad går sönder ofta, eller om den håller, är den värd o ha ? osv allt som går.. :] ha d

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Min gör 185 mätarfart med ny wire enligt förra ägare...vet ej hur fort den går men den gör iaf minst 175 om inte 180...

Parre

Trollbäckens MC
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -07
Tja min går i 160 kmh enligt mätaren. Och enligt en finsk sida så ska den gå ca 160 också. Men enligt andra ska de gå lika bra som en rs 125:a. Futuran ska ha (28-30 hk vid kopplingen) ca fem hk mindre än RS vilket det borde vara när det är runt 10 års skillnad. Men Futuran hänger på Cagiva mito med (40 hk) på accet men miton har bättre vrid.
Det som brukar paja är bara slit delar. och om den har stått länge så brukar packboxarna torka, vilket det gör på alla gamla hojar.
Man kan få en Aprilia AF1 futura för runt 20 000Kr
Det är helt klart en bra och fin hoj både till utsendet och funksunelt sett. Jag recomenderar den varmt

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Parre skrev:
Tja min går i 160 kmh enligt mätaren. Och enligt en finsk sida så ska den gå ca 160 också. Men enligt andra ska de gå lika bra som en rs 125:a.
Ledsen att behöva säga det här till alla er Futura-diggare, men jag kan meddela att en gammal Futura aldrig kommer ens i närheten av att hänga på en RS.

När jag var och körde NM på Gelleråsen för några veckor sedan, så var det en norrman där med en RR-Futura. Den hojen var i schysst skick för att vara en Futura, men ändå gick den plågsamt mycket långsammare än alla RS125'or.

Kändes nästan som att köra om en moppe när man flög förbi den. Bästa tid för den killen blev 1,36. Nästan 10 sekunder långsammare än långsammaste RS'n. :crash

Visst kan det ha lite med föraren också att göra, men jag är helt säker på att han åtminstone skulle ha kapat ett antal sekunder enbart genom att ha kört en RS istället.

Marco

Gick med
5 Apr 2003
Hoj
RD 125 -85 [SÅLD]
Men efter allt jag hört o så, så rasar rs'en mycke mer en af1 + af1 är 100ggr snyggare och mycke biligare ;) men tack för infon endå!! ha d

Parre

Trollbäckens MC
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -07
Tja jag var och kollade vid karlskoga när futuran körde. Futuran var strypt och i risigt skick. Aprilia rs går bättre än futuran. Jag var nere på karlskoga när det var ban dag för 125:eek:r och körde med min. Och där märkte man att rs går bättre. Men då gick min ändå inte som den skulle.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...