Aprilia AF1 Replica -88

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Yes :tungan då var det så att min AF1:a inte är strypt utan ligger på 20kw.. Avgasporten har jag ju fått klar för mig är den vanligaste strypningen, är det lätt att fixa dit den och isåfall räcker den som strypning inför en besiktning ner till 11kw? Måste man även registreringsbesiktiga den?:4skrika Ingen som säljer en blackbox med fjärrkontroll annars? :hihi

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Sandbekk skrev:
2134071 Yes :tungan då var det så att min AF1:a inte är strypt utan ligger på 20kw.. Avgasporten har jag ju fått klar för mig är den vanligaste strypningen, är det lätt att fixa dit den och isåfall räcker den som strypning inför en besiktning ner till 11kw? Måste man även registreringsbesiktiga den?:4skrika Ingen som säljer en blackbox med fjärrkontroll annars? :hihi

Om den från början är registrerad som 11kw behöver du inte registreringsbesiktiga den, annars måste du det om du vill ha den som lätt motorcykel :(
Vill du köra med den ostrypt efter besiktningen och inte orkar strypa ner den med avgasportar och sånt kan ett enkelt tips vara att byta fram och bakdrev (stort fram, litet bak) och ha detta under besiktningen. Detta gör att den får slö acceleration men hög toppfart vilket verkar som att den har mindre effekt än vad den egentligen har :)

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...